Annons:
Etikettweight-pull-i-allmänhet
Läst 1984 ggr
[Emma J]
10/18/15, 5:39 PM

Börja dra

Hade tänkt pröva på wp och har några frågor. Min ena hund har artros i armbågarna, inte något som han idag har besvär av eller behöver behandlas men som kan bli värre om han sliter på dem. Hur skonsamt är weightpull för armbågar? Sen så gäller det ju vad de ska dra också. Är det uteslutande kättingar och kedjor som brukar användas, vad får man isåfall tag på det? Hjul har jag också sett, men det är det ju inte fråga om ännu. Hur mycket bör man öka vikten? Om man tar en hund som väger 50 kilo och är frisk och i form, hur ofta lägger man på mer vikt och hur mycket, så att det inte går för fort fram? Jag har två hundar, de är bröder och väldigt lika byggda, men såklart inte precis lika. Om man beställer en måttsydd sele (eftersom två är lite att ta i innan vi vet om någon av dem ens kommer gilla det) hur precisa ska måtten då vara för att den ska passa bra? Kan man ta något mellanting mellan deras mått så att den ändå sitter bra på båda två? Vill gärna också ha tips på vilka tillverkare som är bra och pålitliga.

Annons:
Upp till toppen
Annons: