Annons:
Etikettweight-pull-i-allmänhet
Läst 3470 ggr
Epicwill
2015-04-21 09:54

Tränade WP, blev kallad djurplågare.

Igår kväll var jag ute och körde weight pull med min hund. Kastrerad Jack russell terrier - shih tzu på 4 ½ år. Vikt 7-8 kilo.

Jag håller på mycket med klickerträning och tricks, lydnad, långa promenader, bollkastning, godis i boll som han får jobba för att få ut, dog parkour osv. Och han är i riktig bra form, bra kondition och välmusklad.

Iallafall så har jag precis börjat med weight pull. Och han älskar det, blir pepp då han hör klinget av kättingen då man tar fram den och ser så nöjd och tillfreds ut då man berömmer honom då han drar.

Igår hände det dock något oväntat. Vi var nästan hemma, bara en bit kvar på vägen innan vi skulle svänga in på stigen upp till lägenheten. Och då svänger en bil in på kanten och en äldre dam kommer fram och är chock. Hon säger att hon haft hund sedan 70-talet och anklagar mig för djurplågeri. Hon säger att om jag är det minsta djurvän så tar jag av Blade som han heter, selen så han slipper dra. Sedan började hon ta en massa kort och så att hon skulle anmäla mig. Var faktiskt ganska obehagligt måste jag säga. Till er som håller på med weight pull - har detta hänt er någon gång? Och om det har, hur har ni försvarat er?

Filmen är på oss då vi tränar parkour för några dagar sedan.

Annons:
DeniceP
2015-04-21 20:24
#1

HAHA men what?? Vilka människor det finns!
Du behöver inte ta åt dig ett dugg, och skulle hon nu anmäla dig eller så, så kommer hon ingenstans med det! :)

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Epicwill
2015-04-22 09:21
#2

#1 Nej, flera som sagt att hon inte kommer att komma någonstans med att anmäla, så orolig är jag inte. För det går ingen nöd på min hund kan jag säga 😂

Yuuuhanna
2015-04-24 15:10
#3

Folk har kastat blickar och ropat saker efter oss också, och då har vi precis bara börjat med DW lite försiktigt. Så vi har inte hållit på länge eller dragit något annat än en pet-flaska. Tråkigt tycker jag att människor måste störa sig på sånt dom inte känner igen :/


molam
2015-06-08 08:06
#4

Folk brukar bra dnissa år oss nä vi kör Draag eller WP, Knske inte så vanligt att se en fluffig beardis Släpa en kätting efter sig ;)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Tanjis
2015-08-18 23:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Nått i stil med det, men det här var nog det sjukaste :/. Jag har ingen egen wp sele så jag lånar bara när det är träning på klubben så när det har hänt "mig" så har vi ju vart flera som liksom kan stå upp för vår väldigt nyttiga sport tillsammans. Tyvärr är det ju många som sätt amerikanska klipp på youtube där dom hetsar hundar till att dra vilket inte är tillåtet i sverige och det kan jag hålla med om att det är på gränsen till att plåga hundarna då dom blir extremt stressade.

Skickar med en bild på min fina Kippis

Tanjis
2015-08-18 23:02
#6

underbar video btw

Annons:
Kalli
2015-10-10 12:20
#7

Inte så aggressivt men visst har det hänt att det kommit otrevliga kommentarer från människor man passerat.

hemul
2016-01-25 15:05
#8

Bara inne här och kikar. Vilken fin film! Vad duktiga ni är och vad roligt det ser ut! 🙂

Upp till toppen
Annons: