Annons:
Etikettweight-pull-i-allmänhet
Läst 2571 ggr
Luis_felipe
4/7/15, 2:01 AM

Pälsallergi

Hej! Jag har i dagsläget ingen hund att träna WP med då jag är pälsallergiker men jag är sjuk intresserad av det och skulle vilja träna detta. Vet ni ifall det finns någon lite mer allergivänlig ras som klarar av detta? Jag har nu 2 mellanpudlar som jag disciplintränar men pudlar och WP går ju inte ihop haha. Alla tips uppskattas :)

Annons:
AnneN
4/7/15, 2:38 AM
#1

Alla raser kan användas i wp, vet att det finns tom chihuahua som det tävlas med! Vikterna, mm anpassas ju efter hundens storlek, så du kan absolut köra med dina pudlar.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Luis_felipe
4/7/15, 11:16 AM
#2

Okej men att styrketräna två mellanpudlar känns väl lite sådär :p tänkte mer på någon ras där musklerna faktiskt kommer fram och syns :)

Luis_felipe
4/7/15, 11:16 AM
#3

Okej men att styrketräna två mellanpudlar känns väl lite sådär :p tänkte mer på någon ras där musklerna faktiskt kommer fram och syns :)

GunSil
4/10/15, 4:56 PM
#4

Jag kör DW med min mellanpudelgosse, han älskar att dra sina kättingar! Alla raser kan utföra denna sport! Men man lägger ju upp träningen anpassad för respektive Individ.  Pudelns kommer aldrig bli ett muskelpaket, för den har en annan exteriör. Men med rätt grundträning så blir pudeln precis lika bra WP-hund i sin viktklass som någon annan ras.

Tjingeling/ GunSil & Fyrbeningarna

www.gunsil.se

Luis_felipe
4/12/15, 11:43 PM
#5

Okej :) Jag har dock två tikar varav en jag vet inte skulle tycka om det, kanske kan testa lite med den andra dock :) Måste läsa på lite först bara!

Hildgrim
8/22/15, 9:29 PM
#6

Nakenhundar? Där lär ju resultatet garanterat synas. Finns olika raser i olika storlekar.

Annons:
Tanjis
9/3/15, 6:34 AM
#7

Testa med bägge pudlarn, är ju svårt att säga vad dom gillar innan du testat! Jag har en welsh corgi cardigan som jag kör med, hon blir Dock rejält musklad av träningen men är som sagt ingen pudel :).

Kalli
10/10/15, 12:29 PM
#8

Var en tjej med Italienska vinthundar som körde Dw på samma klubb som jag gjorde. Tydligen hade hon fått bra kritik på utställningar för att de var så välmusklade.

Persifone
10/21/15, 4:55 PM
#9

Jag kör dw med min keeshondtik. Med den pälsen syns inte mycket muskler, men hon brukar få fina kritiker på utställningarna :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Upp till toppen
Annons: