Annons:
Etikettutrustning-och-vikter
Läst 1238 ggr
Lilllens
2013-09-23 17:21

Beslutsångest

Jag har ju alltid velat börja träna DW med Holly, men nu funderar jag på att gå till Björkis och låta dem sy upp en vanlig dragsele åt henne som hon får ha när vi sparkar/åker skidor och kanske dra lättare vikter(typ fyllda flaskor eftersom hon inte är så stor).

Vet inte om det är värt att köpa en WP-sele som inte kan användas när vi åker skidor och spark, vilket vi gör rätt ofta eftersom det nästan är vinter hela året här.
Hmm, vad säger ni?

Annons:
[Bolten]
2013-09-23 22:22
#1

Jag hade köpt en av varje, hunden lever (förhoppningsvis) ett bra tag och en extra sele är inte en speciellt stor utgift i de långa loppet :)

Lilllens
2013-09-23 22:43
#2

Ja såklart, fast WPselar är så jäkla dyra så det får vänta ett tag. Nåväl, kollade med Björkis och de kunde sy små selar också så jag börjar nog med en sån :)

[Bolten]
2013-09-24 00:31
#3

#2 Jo jag vet tyvärr är dem de :/ WP selar till båda mina står på inköpslistan men de tar ett tag innan de köps till båda :P

Chilli10
2013-09-27 00:09
#4

En nomesele (som jag antar att det är) är inte gjord för att dra vikter på marken, vilket kan leda till snedbelastning. Ta en titt här: http://lillaliam.se/?p=4362

Rätt utrustning till varje aktivitet är superviktigt!

[Bolten]
2013-09-27 01:00
#5

#4 Åh tack! Har letat efter de inlägget såå länge men har inte lyckats hitta de igen :D

Lilllens
2013-09-27 02:49
#6

#4 Har sett att endel som håller på med drag(alltså slädhundar) låter sina hundar dra däck i nomesele och att de låter valpar börja med att dra lätta saker efter marken. (det betyder ju visserligen inte att det är bra) Nu hade jag naturligtvis inte tänkt att hon skulle dra kätting i en nomesele, utan lätta vikter längre sträckor. Men det kanske är lika att skita i det och bara använda den vid spark å skidturer. Känns ju onödigt att chansa även om jag tror att risken för felbelastning av så pass lätta vikter inte är stor. Nåja :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: