Annons:
Etikettweight-pull-och-hälsa
Läst 1654 ggr
Ratlings
8/25/13, 8:30 PM

Foder vid drag weight

Hej! Nästa år ska jag röntga, mäta och väga min kille för att sedan börja träna drag weight i kondotionssyfte typ… Får se vad det utvecklas till. Iallafall så undrar jag om man behöver öka matgivan när dom tränar?

// Lise
When nothing goes right, go left!

Annons:
Gallskriket
8/25/13, 10:23 PM
#1

Min hund äter samma mängd som innan vi började med dw/wp, men hon äter foder med mer fett/protein än tidigare och hon har gått upp 1 kg sen jag fick henne och då var hon omusklad och tunnare än nu! :)

Jag ökade bara på fodret med någon dl och prövade vilken mängd hon behövde/orkade äta :)

Sajtvärd på problemhundar.iFokus
Calliethedog.blogg.se ❤

Ratlings
8/25/13, 11:02 PM
#2

#1 perfekt då kör jag på det :)

// Lise
When nothing goes right, go left!

[Bolten]
9/15/13, 11:40 PM
#3

Mina hundar äter olika mängder av mat varje dag men de dagarna de tränar hårdare äter de mer fett. 

Om hunden håller sig i hull på en viss mängd och man sedan ökar motionen (alltså förbränner mer) och man inte ökar fodergivan så den täcker de kommer hunden så klart gå ner i vikt :)

Ratlings
9/16/13, 12:00 PM
#4

Jag köpte ett foder med mer fettinnehåll denna månaden men min kille verkar inte klara av det :( så jag får hitta på andra lösningar, men kött, ägg och liknande borde väl fungera?

// Lise
When nothing goes right, go left!

[Bolten]
9/16/13, 12:51 PM
#5

#4 Ger du ett torrfoder?

Jag skulle själv inte lägga till något till torrfoder eftersom de är lätt att rubba balansen.

Ratlings
9/16/13, 1:13 PM
#6

#5 Japp, provade färskfoder ett tag men det funkade inte bra då magen total strejkade. :( okei då får jag helt enkelt bara höja fodergivan när vi tränar :)

// Lise
When nothing goes right, go left!

Annons:
Gallskriket
9/16/13, 7:51 PM
#7

Vad tråkigt att det inte funkade med högre fett/protein innehåll :/ Även om man vill ge sin hund det bästa så kan det ibland kännas motigt att ge den mycket foder för kostnaden blir ju en del :/ Vad testade du för foder? :)

Sajtvärd på problemhundar.iFokus
Calliethedog.blogg.se ❤

Ratlings
9/16/13, 7:53 PM
#8

#7 Halla medium, halla är det enda fodret han faktiskt mår bra av så jag testade medium istället för lamm och ris men det funkar inte tyvärr.. Han är lös och hård i magen om vartannat och fiser något förjävligt.. :/

// Lise
When nothing goes right, go left!

[Bolten]
9/16/13, 8:00 PM
#9

#8 Har du testat VOH?

Ratlings
9/16/13, 8:05 PM
#10

#8 japp och det funkar inte..

// Lise
When nothing goes right, go left!

[Bolten]
9/16/13, 8:09 PM
#11

#10 Hur gav du det? Jag rekommenderar alltid att ge rött kött till VOH eftersom de är rätt hög benhalt och knappt något rött kött. Har du testat de? Har aldrig varit med om en hund som inte funkat på de :/ Hur lång tid tog övergången när du gav de och hur länge gav du de?

Ratlings
9/16/13, 8:14 PM
#12

#11 Jag vet några fall det inte funkar på… Och funkar det inte, då funkar det inte. Jag kör hellre torrfoder jag vet att han mår bra av än att prova ett foder som ger han rännskita så det skriker om det. Rännskita är inte ens rätt ord för hur det var.. Det var mer en som en vattenslang ur rumpan på han, både dag och natt. Och detta trots att övergången tog runt 2 månader och han åt det (förutom övergången då) i ca en månad till sen gav jag upp. Det är inte schysst mot honom. Rått kött får mina hundar alltid några gånger i veckan.

// Lise
When nothing goes right, go left!

[Bolten]
9/16/13, 8:17 PM
#13

#12 Så klart ska man byta ifall de inte funkar. Har dock svårt och tro att inget färskfoder funkar :/ Trist ifall du "behöver" ge torrfoder när du har möjlighet att ge färskfoder. 

Har ni pratat med veterinär? Så ni vet att allt står rätt till?

Annons:
Ratlings
9/16/13, 9:41 PM
#14

#13 Ja det verkar vara något hans mage inte klarar av. Men det kan också vara så att jag bytte i ett känsligt läge så jag ska prova igen när han är helt kortison och symtomfri igen. Jo, vi har varit mycket hos veterinären då han lider av en rad allergier också tyvärr :( om vi ser bort ifrån allergier och känslig mage så är han helt frisk :)

// Lise
When nothing goes right, go left!

[Bolten]
9/16/13, 9:47 PM
#15

#14 Ah vad trist med allergier :( Hoppas de löser sig för er!

Ratlings
9/16/13, 9:51 PM
#16

#15 Tack det hoppas jag också! :)

// Lise
When nothing goes right, go left!

[Bolten]
11/15/13, 8:46 PM
#17

Hur har de gått? Hittade ni något foder som funkade?

Ratlings
11/15/13, 11:05 PM
#18

#17 Nä, vi har inte börjat träna än då vi först och främst lägger energin på att fixa allergierna! 🙂

// Lise
When nothing goes right, go left!

Upp till toppen
Annons: