Annons:
Etikettmedlemspresentationer
Läst 2624 ggr
[Bolten]
2013-08-24 17:29

Vad tränar ni?

Vad tränar ni andra här inne på sajten? 

Tränar ni WP/DW? 

Vad har ni för mål med de ni tränar? (både inom WP om ni tränar det och övriga grenar)

Vad har ni för hund/hundar?

Bifoga även gärna bild på er/era hund/hundar :)

Annons:
[Bullen300]
2013-08-24 21:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

kan börja med snuttan :) Jag tror nog att de flesta vet vad hon är för korsning, annars så ändrar jag lite här :)

snuttan tränar just nu DW men har även tränat framför vagnen. Vi cyklar, backtränar, simmar och sen så kör vi start och stopp :)

Förutom wp så tränar vi även agility. Hon kan kan de flesta hindren men är inte riktigt tävlingsklar än.

Om allt går bra kanske vi tävlar wp nästa år :)

vårat mål i wp är att vi båda ska få mer självförtroende och i agility är att snuttan ska kunna alla hinder :)

Hon var med på funpull i EUGP i år och då drog hon 46 kg och hade p4p 11(om jag minns rätt) :)

[Bullen300]
2013-08-24 22:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Busan heter egentligen Bea-bus. Hon är samma korsning som Snuttan men ett halvår yngre. Hon ska snart fylla tre, snart mindre än en månad till och med :)

Busan tränar samma saker som Snuttan men vi tränar lite extra på start och stopp.

I agility ät hon ett-två steg före snuttan. Hon kan alla hindren förutom slalom och vip-brädan.

busan har samma mål som snuttan i agility.

Har även planer att tävla med henne nästa år :)

Lilllens
2013-08-25 04:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Har inte börjat än för att jag inte har någon sele, men det har jag förhoppningsvis snart! Hon älskar att dra så det kommer hon nog gilla väldigt mycket.

Annars gör vi inte så fruktansvärt mycket, mopsar är inte direkt kända för att vara arbetsnarkomaner. Men vi kör lite lydnad, har testat på personsök men det var ingen hit, ska börja med viltspår för att se om hon gillar det :)

[Bullen300]
2013-08-25 12:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

var en aning trött igår,så orkade skriva om Naeomie….men den kommmer nu :)

Naeomie är en amstaffblandning på 11 månader(snart ett år!). Hon kom till oss när hon var 7 månader.

Hon har fått köra lite dw och så har hon kört start och stopp träning en gång. Hennes mål just nu är att hon ska växa till sig och så ska hon börja få upp en bra kondition.

Hon tränar även  lite agility. Vi tränar just nu slalom. Vi har precis även börjat att köra sök/spår/uppletande, vilket hon tycker är såå häääääääääääääääär kul👍

[Bolten]
2013-09-15 23:41
#5

Puttar upp!

Lindet
2013-09-16 21:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag har en dvärgpinscherhane på snart 7 år som i stamtavlan heter SEUCh RLD N Blanco Pirata Karat men till vardags kallas för Kalle.

Vi tränar i tävlingslydnad, Rallylydnad, WP/DW, Cykla, Springa, och annat skoj!

Målen är att tävla i WP under nästa år och att han ska må bra nu när han blir äldre. Vi har precis tagit vår första Rallylydnadstitel så under hösten ska vi börja träna så vi kan tävla i nästa klass under 2014. Har ett litet uppehåll på utställningsfronten, men ska återuppta det när han har veteranåldern inne :) Vi tävlar också i tävlingslydnad.

Annons:
[Bolten]
2013-09-16 21:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Börjar med Nico.

Med Nico tränar jag lydnad, rally lydnad, viltspår, agility och hans ska snart börja med WP & DW. 

Vi gör de mesta för skojs skull men siktar på att börja tävla agility och rally lydnad senare.

Nico är en 3 årig omplacerings hane som är en blandras mellan schäfer/rottis/dalmatiner.

[Bolten]
2013-09-16 21:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Terrorzone Yippo, eller Yippo som han kallas till vardags är en 1 årig Dobermann hane. 

Han har inte börjat med DW/WP ännu eftersom han är för ung och dessutom inte är röntgad ännu. Men om något år ska vi dra igång med det. 

För tillfället tränar vi IPO (som också är grenen vi siktar på i framtiden). Utöver de tränar vi också mycket passivitet och vardagslydnad.

tezzla
2013-09-20 09:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

vi tränar för motionens skull, vi får se hur det blir med den yngre versionen, om det blir tävling i framtiden, han är väldigt omogen i skallen just nu 16 mån, så han behöver lite tid med det mesta nu!

Jag äger 2 jack russel terriers, Birk 16 månader och Yatzy 4 år har en 3 påväg, han är här om 3 v =) han kmr heta Zombie

Har även en gammal blandras på 11 år, Freja som är ast/rottis, hon tränar lätt dw än och älskar det!

Annan träning är spår, lydnad, agility, simning, cykling, utställning, grytjakt mm

Just nu tränar vi för att ha kul och för att få variation i vardagen, det enda vi satsar på seriöst är gryt, spår och utställning i första hand

[Bolten]
2013-09-20 20:29
#10

#9 Så fin flock du har!

Upp till toppen
Annons: