Annons:
Etikettutrustning-och-vikter
Läst 1105 ggr
Beckibus
8/18/13, 8:06 AM

Är det något värt att testa?

Hej, 

Jag är en sån som älskar hundar med muskler och tycker det är otroligt fint, jag ser också till att mina egna hundar får fina muskler. Och nu för att testa något helt nytt med min mops tänkte jag testa WP. Men jag har några frågor;

Tänkte börja med kätting först och sen om vi tycker det är kul får vi se vart det leder. Kan man köra det på gräs för att dämpa ljudet lite? Vilket underlag rekommenderar du/ni att köra på? Hon väger ungefär 8kg (ska bantas ner) så hur mycket ska jag börja med? Och funkar Biltemas kättingar bra för er? Skramlar dom mycket? Djurmagazinet där jag bor säljer drag selen, är det något jag kan träna henne i eller är det bara "skitsele"?

Vi kommer ju bara köra det för att ha något att träna och bygga muskler med henne.

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Annons:
[Bullen300]
8/18/13, 10:32 AM
#1

du ska gå på grus eller gräs med kättingen. Det du ska ha är en specialsydd WP sele. Det finns bara att köpa på internet då den måste vara anpassad efter hunden. Annars så kan du ju testa sy en egen WP sele.

Hunden ska fört börja med att dra 10 procent av sin kroppsvikt(skulle tro att det är 1-2 kg).

nu har jag inte kättingar från biltema , men jag har hört att de skramlar mycket mer än vad kättingar från skroten gör.

[Bolten]
8/18/13, 4:07 PM
#2

Tycker du fått bra svar från #1.

Tycker även absolut att du ska testa! Tänk på att inte börja för tungt bara :)

Upp till toppen
Annons: