Annons:
Etikettweight-pull-och-hälsa
Läst 1250 ggr
Talira
8/16/13, 4:20 PM

WP med vinthund?

Finns det någon här inne som tränar WP med sin vinthund eller känner någon som gör? :) Jag är ägare av 3 st underbara Borzoier som jag tränar aktivt med vi gör allt från att cykla, gå långa promenader till att bära vikter i klövjeväskor och mycket mer.. Mina hundar älskar att dra! På somrarna drar dom longboard och på vintrarna pulka/skärtlapp vilket dom tycker ä jätte kul! Jag har nu den senaste tiden blivit väldigt intresserad av weight pull då jag har folk i min omkrets som tränar sina hundar i detta och deras hundar har fått så fina resultat kroppsmässigt! Vilket jag är ute efter och så klart att hundarna har roligt :) Har hört att ALLA hundraser kan träna WP men vinthunden är ju byggd på ett annorlunda sett. Hoppas någon med större erfarenhet en jag vet om WP skulle passa mina vovvar? :)

Annons:
[Bullen300]
8/16/13, 11:22 PM
#1

det finns en galgo som har börjat med wp (minns dok inte vilken klubb) :)

jag kör med mina tibbe/peke korsningar, funkar hur bra som helst! sen så har det kommit en whippet som har provat :)

jag tycker att du borde ta kontakt med din närmaste lokalgrupp på swba.net :)

Kalli
8/27/13, 12:27 AM
#2

När jag började hade vi några Italienska vinthundar som tränade DW. Brukade tydligen få bra kritik på utsällningar angående välmusklade hundar.

[Bolten]
9/15/13, 11:38 PM
#3

Håller med ovanstående! 

Hur har de gått för er? Ska ni testa på WP? :)

Upp till toppen
Annons: