Annons:
Etikettweight-pull-i-allmänhet
Läst 942 ggr
Gizza
2/28/13, 9:24 PM

Hur bör man börja med WP?

Hej!

 Både jag och min hund e helt nybörjare på denna sporten!
Har köpt honom en nomesele (till att börja med) och har promenerat då jag själv släpat saker så han vant sej vid något oväsen som förföljer oss.

Nu då?

har kört fast…
Vill ju inte göra en enda sak fel!

 Hilfe bitte

Annons:
[Bullen300]
2/28/13, 10:23 PM
#1

ett tips är att besöka din närmaste lokalgrupp. du kan kolla på

www.swba.net och besöka så att du får tips och att du får kolla lite mer på hur det går till :)

[Madlene]
2/28/13, 11:00 PM
#2

En sak till, du kan inte använda en Nomesele till wp.

Gizza
2/28/13, 11:09 PM
#3

#1

Närmsta lokalgrupp ligger 10mil härifrån så är därför jag frågar här istället för att ta mej dit =)

#2

Har läst om och pratat med folk, samtliga har tidigare sagt att en nomesele är ok tills man lägger några direkta vikter bakom. Tyckte det var ett bra alternativ då att starta med iom att den selen är billigare! Tänkte givetvis byta sen när vikterna kommer på

Är det jag fått info om fel alltså?

[Madlene]
2/28/13, 11:14 PM
#4

#2 Nej du har fått rätt information. Vad kostar en Nomesele?

Gizza
2/28/13, 11:25 PM
#5

okej. vad skönt att höra =)
 jag gav 295 för min nomesele

[Madlene]
2/28/13, 11:28 PM
#6

#5 Jaha okej :)

Annons:
Gizza
2/28/13, 11:54 PM
#7

Kan jag bara fästa något åt honom att dra i nomeselen nu?

 Har ju sett hur de "duktiga" hundarna gör! Behöver bara hjälp i uppstarten =)

Hur gjorde ni?

[Bullen300]
3/1/13, 12:04 AM
#8

lånade wp sele tills våra blev klara. träna gick dw, höjer vikten när de är redo,höjer med 1/2 kg varje gång. Fick börja på lilla vagnen, kör just nu styrka och tränar inför eugp (till fun pull)

[Madlene]
3/1/13, 12:56 AM
#9

#7 Du kan ju börja med en flaska med lite små sten i för att se hur han reagerar, men mer hade jag inte rekommenderat. Då är det nog bäst att köpa en ordentlig sele. Jag började med en wp sele.

Kattamatte
7/10/13, 7:28 PM
#10

Hej!
Jag är en nybörjare det här med Weight Pull skulle vilja prova det här med mina hundar om jag får. Ni får gärna höra av er till mig. Var, när, tid m.m.
Med vänlig hälsning.
Min E-mail: golda@home.se

**Jag är ny på denna sport så jag är väldig intresserad av att prova på denna sport med mina hundar (Alaska malamunte/husky, Dansk svensk gårdshund,Golden retriever). Jag bor i Småland som ligger i Kronobergs län. Jag bor utanför Ljungby. Kan tänka mig att köra max 10 mil i rader. Vill gärna prova på m.m.

Hör gärna av er med information till mig.

Vart jag ska vända mig till.

Tacksam för svar! Tack i förhand!

Med vänlig hälsning E-mail:** golda@home.se

Upp till toppen
Annons: