Annons:
Etikettweight-pull-i-allmänhet
Läst 929 ggr
Ison
2/12/13, 12:13 PM

Rookie!!

Hej hej!! Jag är helt nybörjare på de här, och skulle vilja ställa lite frågor:) Säkert enligt er helt självklara saker men;) Jag har en omplacerad amstaff blandis(ser ut som en amstaff men har inga papper så kan vara egentligen vad som helst) får vi träna weight pull? Eller måste de vara registrerade i skk? Min hund är registrerad i Jordbruksverket. Han har lite problem vid möten av andra hundar, måste man "träffa" andra hundar om man åker och tränar, alltså närkontakt? Kan man börja smått hemma med träningen så fort man fått tag i en sele, tänkte ta och beställa en snart:). Och vad är bästa övningen at börja med:)? All info uppskattas!!

Annons:
[Madlene]
2/12/13, 2:45 PM
#1

Alla hundar får träna Weight pull, renras som blandras :) Det du kan göra är att ta kontakt med närmaste lokalgrupp så hjälper de dig med att komma igång och vad du behöver tänka på :) Och nej, din hund behöver inte hälsa på andra hundar när du tränar i en grupp :)

Ison
2/12/13, 3:40 PM
#2

Men Gud vad bra:) vart finns det info om vart lokalgrupper finns osv:)? Är från Västerås:)

[Madlene]
2/12/13, 5:57 PM
#3

Www.swba.net :) där kan du hitta närmaste lokalgruppen och lite info :)

Upp till toppen
Annons: