Annons:
Etikettbilder-filmer
Läst 1979 ggr
tezzla
2012-04-29 08:20

Motivation drag - film

Nu har vi äntligen fått liten vagn ,vi har haft stora problem med Yatzy & hans stress/skällande vid vagnen, igår gjorde vi ett försök, jag vet inte om det var ren tur eller om det kmr fungera bättre nu, han drog iaf 8 drag med 65 kg utan att skälla och kasta sig i selen. så nu ska vi fortsätta träna sakta men säkert och hoppas på framsteg

Annons:
Chilli10
2012-04-30 16:58
#1

Vad härligt! :)

Håller tummarna för fortsatta framsteg!

tezzla
2012-04-30 19:31
#2

Jag har som mål att stå på tävlingsbanan nästa år med råttan, men allt beror på framstegen vid vagnen och om han forstätter lika och det inte blir bakslag med skällande och kasta sig i selen

Rex är tyvärr sv lastaste ast, han blir 7 år i höst, han har inget att hämta på tävlingsbanan i - 25 med alla bra hundar, han är en riktig soffpotatis, skulle han lyckas dra 500 kg på riktig bana så skulle jag bli förvånad

Chilli10
2012-05-01 22:15
#3

#2 Jag hoppas att ni lyckas! :) Vilken viktklass kommer han bli i isf?

Okej, jag förstår. Uppskattar han träningen trots latheten? :P

tezzla
2012-05-03 16:00
#4

råttan hamnar i -10 kg, han väger 6,6 kg, han får försöka kämpa med våra stoltheter i klubben, Bosse & Morris

Chilli10
2012-05-04 09:22
#5

Okej! :) såg ju dem i Lund :) Och nu blir det dags igen i helgen i Torsby! Kommer bli kul! :)

tezzla
2012-05-04 18:48
#6

ska ni till torsby? då ses vi där =)

Annons:
Chilli10
2012-05-07 09:26
#7

Såg inte det här förrän nu :P förstod dock att det var du och rex som tävlade i -25. Synd att jag inte fick läga att säga hej..

Tycker rex såg jättefin ut. :)

tezzla
2012-05-07 13:38
#8

Rex är en mysig hund, men en hund med lite driv och svår att motivera, han har inget att hämta på tävling, vi testade för kul för att se hur han skulle bete sig på tävling, men han gav upp och slutade försöka, han var inte på humör, men jag är glad att han drog, han kunde lika gärna stått och surat vid första draget, vi ses nog fler ggr, vi kmr till sommarkampen om jag inte måste jobba då!

jag missade tyvärr massa hundar/folk, jag har njurproblem så jag fick sitta i bilen och värma mig imellanåt för jag fick sådan värk av kylan, men det var riktigt kul att komma iväg trots lång bilresa, det var många bra hundar, hur gick det för er?

Chilli10
2012-05-07 17:26
#9

#8 Ja, jag såg några drag han gjorde. När han väl drog så det ju fint ut :) Hur mkt stannade han på? Förstår hur du menar, det är ju många bra hundar, men man måste ju nästan testa att tävla för att se hur det går.

Vad tråkigt =/ Det blev verkligen väldigt kallt.. Värmde mig i bilen en hel del jag med. Hur långt hade ni att åka?

Dag 1 gick ju inte alls, två varningar på första draget, så inget godkänt drag alls. Riktigt tråkigt. :(
Dag 2 gick ju bättre. ;) Men det var inget superresultat. Plats 9 av 11 hundar. Han var väldigt duktig, gjorde fina drag och det är huvudsaken! :) och nu vet vi vad han och sambon behöver träna extra på.

Jag kommer ju garanterat att vara på sommarkampen :P Ska bli kul :)

tezzla
2012-05-08 10:14
#10

vi hade 5 timmars resa, men det blev en lång dag, vi åkte över dagen, åkte 01:30 på fre natt och var hemma 23

Rex drog bara 730, han hade lätt fått igång 760, men jag valde att bryta, han tappade allt och ställde sig och pep, jag tyckte inte det var värt det

Chilli10
2012-05-14 23:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Ja, det är ju en bit. Tror att det tog 4 h för oss att åka, men vi stannade ju hela helgen.

En bild på Rex. :) Har länkat på forumet dit övriga bilder finns. :)

Upp till toppen
Annons: