Annons:
Etikettfoder
Läst 1758 ggr
BARFmycat
2012-02-21 10:31

Om du kunde, skulle du BARF:a?

  1. Om du hade kunskapen att BARF:a, och om ditt djur åt det du gav utan problem, skulle du göra det då?

  2. Tycker du att konceptet med BARF är en bra idé, eller motsätter du dig mot det?

  3. Om du i dagsläget skulle vilja BARF:a men inte gör det, vad är det som hindrar dig?

  4. Om det fanns ett färdigt kompletterat foder att köpa som är rått, ungefär som rått blötfoder utan spannmål, skulle du köpa det då till ditt djur?

  5. Har du några övrigs synpunkter eller åsikter på varför BARF inte är vanligare än vad det är idag?

Jag kommer inte att kommentera era svar i tråden (luften är fri), är enbart intresserad av att veta hur den allmänna uppfattningen är.
Jag håller på med ett projekt nu och era svar skulle vara mycket värdefulla för mig!
Svarar naturligtvis på frågor om ni vill, antingen här eller i PM.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Annons:
zickan
2012-02-23 20:51
#1

1. Vet inte. Själv är jag lite små slarvig och hel barfa från grunden vet jag inte om jag skulle ha nerverna för. Ena hunden kan inte lämnas ensam, så handlingen blir bara stor handel 1-2 ggr månaden. Med liten frys på 4 fack, massa andra djur och att jag är lite slarvig med minnet. Så tror jag inte att jag skulle orka hel barfa.

2. Älskar konceptet.

3. Det på nr 1 känns lite som hinder. Att ha en frys med 4 fack är lite svårt att ha foder hemma. Men nu har jag fått en halv lösning. Hyr in mig på en grannes frys och börjat på färskfoder rullar från klass.
Just nu mixar jag ännu med torrfodret.

4. Givetvis.

5. Okunskap och räddslan från varningar över vad hundar inte bör äta. Tror vi människor är så inbitna på att torrfoder är det bästa. Mina föräldrar använde aldrig torrfoder. Våran boxer jag växte upp med fick allt. Tror hans middag baserades främst på fäskfoder på burk och rester från våran middag. När man själv skaffade hund för 6 år sedan. Så var det ståej om att en hund ska ha torrfoder och inget annat.

Själv precis lärt mig om att rå kyckling inte är farligt och gett en gång med bara bra resultat.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Bolten]
2013-09-15 23:49
#2

Synd att de inte var fler som svarade, vet att tråden är gammal men drar igång den igen ändå :)

  1. Jag BARF redan :)

  2. Att gå över till BARF är de bästa jag gjort, är otroligt nöjd och kommer aldrig sluta med det. 

  3. Om jag inte kunde  BARFA så ja då hade jag kört på VOH eller Mush korvarna. 

  4. Tror många är vana med torrfoder, rädda för att göra fel, rädda för att ge ben eller bara lata :)

Lilllens
2013-09-18 20:39
#3
  1. Om du hade kunskapen att BARF:a, och om ditt djur åt det du gav utan problem, skulle du göra det då?
    Självklart, vi är redan pågång! Eller det har vi varit ett bra tag.

  2. Tycker du att konceptet med BARF är en bra idé, eller motsätter du dig mot det?
    Det är en självklarhet. Våra djur är inte gjorda för att äta torra kulor.

  3. Om du i dagsläget skulle vilja BARF:a men inte gör det, vad är det som hindrar dig?
    Brist på kunskap och brist på mat. Bor i en liten stad och utbudet på mat är inte något att hurra över..

  4. Om det fanns ett färdigt kompletterat foder att köpa som är rått, ungefär som rått blötfoder utan spannmål, skulle du köpa det då till ditt djur?
    Jag ger ju VoH nu, så ja.

  5. **Har du några övrigs synpunkter eller åsikter på varför BARF inte är vanligare än vad det är idag?
    **Brist på kunskap hos folk.

[Bolten]
2013-11-15 20:46
#4

puttar upp!

Upp till toppen
Annons: