Annons:
Etikettbilder-filmer
Läst 1663 ggr
zoolatri
1/20/12, 2:50 PM

Efterlyser träningsvideos!

Alla ni som tränar weight pull, har ni några bra videos på hundar i träning?

Jag försöker visa sporten för en kompis som just idag hämar hem en valp av raserna pitbull/amstaff. Hon har sedan tidigare två goldens och är intresserad av vad jag berättat hittills. Jag lovade henne att hitta ett par youtubeklipp så hon får se hur det går till. Men jag hittar inga bra… De jag hittat visar inte hundar som är glada eller ägare som berömmer hundarna när de är klara. Jag vill ju visa henne det positiva med sporten, inte matcho ägare som bara hetsar hunden att dra det tyngsta den kan och sedan få en väldigt för hård klapp som belöning för väl utfört arbete, om ens det… I ett klipp fick hunden skäll och en smäll i huvudet och blev bara dragen tillbaka för att börja om igen.

Jag har hittat några svenska klipp där hundarna har superroligt och ägarna peppar hunden på ett bra sätt, men då är det dålig mobilkamerakvalite:/

Annons:
[Ronon-m]
1/29/12, 8:15 PM
#1

Ozzi drar vagnen :)

Lägger in lite fler imorgon!

zoolatri
1/29/12, 8:43 PM
#2

#1 perfekt! Tack:) Ozzi är jätteduktig!

[Ronon-m]
1/29/12, 9:05 PM
#3

Så lite så! Ja han kämpar verkligen på :)

tezzla
2/2/12, 10:38 PM
#4

jag har tyvärr inga nya filmer, detta är rex 4 gång vid vagnen och han har sin gamla sele, kan ta en ny film till våren när vi kör igång med vagnen igen, detta är inte rätt vagn heller, bara en vi slängde ihop för att kunna träna ibörjan

tezzla
2/2/12, 10:43 PM
#5

hittade en film som jag inte ens kom ihåg att jag hade, 3 gången vid vagnen

zoolatri
2/3/12, 6:19 PM
#6

#4-5 Tack!:D I era videos ser man att hundarna har kul, det gillar jag!

Annons:
Chilli10
4/30/12, 5:04 PM
#7

Nu vet jag att det var ett tag sen du efterfrågade detta, men vill bara dela med mig av det här klippet som är på Chilli framför vagnen. :)

Kör korta drag då vi nyligen har kommit till stadiet att köra utan koppel. Även för att få henne att dra rakare, då hon ett tag hade ganske mycket vänstertänk. Men det är längre avstånd mellan henne och mig än för 1-2 veckor sedan så det går frammåt. :) Hon är så duktig min fina <3

zoolatri
5/2/12, 10:28 PM
#8

#7 Bättre sent än aldrig;) Tack för filmen! Chilli är så duktig:)

Chilli10
5/3/12, 8:58 AM
#9

#8 Haha, ja visst är det! Flört

Upp till toppen
Annons: