Annons:
Etikettutrustning-och-vikter
Läst 4562 ggr
zoolatri
12/28/11, 8:04 PM

Säljare av WP-selar på MyDog?

Hejsan!

Är det någon här som vet om det kommer säljas WP-selar på MyDog i januari?:) Eller är det någon som vet om det funnits på mässan andra år?

Jag är sugen på att komma igång med lillkillen, men jag vill gärna kika på olika tillverkares produkter först:)

Annons:
Chilli10
12/31/11, 3:39 PM
#1

Vad jag ha förstått så tillverkar de flesta sina selar efter måttbeställning. Om man kollar på tillverkarnas hemsidor så finns det iaf på hardcore haness en hel del bilder :)

Jag vet inte hur det är på my dog, men på hundmässan i stockholm fanns det inget WP alls.

tezzla
12/31/11, 6:44 PM
#2

WPselar måttbeställs efter sin hunds mått så selen sitter korrekt och inte belastar på fel, jag har beställt mina på http://hardcoreharness.se

ska du köpa dragsele så är det nomisele som finns, men jag rek wpsele om du ska dra kätting, till pulka/skidor funkar nomisele bra

zoolatri
12/31/11, 8:40 PM
#3

Tack båda för svar! Jag vet att man måttbeställer så det passar hunden perfekt, men jag skulle därför vilja klämma och känna på några olika för att kolla materiel, vilken bredd man ska ha på banden osv:) Finns det inte på mydog får jag beställa ändå!:) jag vill helst ha en riktig wp-sele att dra med:)

tezzla
1/1/12, 9:33 AM
#4

har du någon wpgrupp i närheten? en swba? åk på en träning och träffa folk/hundar och kläm på lite selar =)

zoolatri
1/1/12, 10:59 AM
#5

Jag har ca 7 mil till närmsta klubb, så jag vet inte riktigt när det ska bli av tyvärr! Jag var nere och kollade på EM i somras så jag har sett lite selar på håll;)

tezzla
1/1/12, 6:01 PM
#6

7 mil vad är det? jag bodde i söderhamn och nyköping var min närmsta klubb som start som jag var med i vi är gemensamgrupp gävle/söderhamn nu och har minst 1 samträning i mån och det är 7 mil, det är värt det om man vill ha en bra sele och veta lite mer om hur man tränar, det går att vara med i en lokalgrupp även om man inte kan träna tillsammans jämt

vart bor du?

Annons:
zoolatri
1/1/12, 6:49 PM
#7

#6 jag vill gärna åka till klubben i göteborg, har mailat dom tidigare oxå. Men jag pluggar i Göteborg, åker tåg och sedan bil hem(sammalagd restid 1,5 timme)…och att sedan ta hunden och åka tillbaka till Göteborg har inte känts så lockande;) Men tanken fråbn början var att jag skulle åka dit och träffa folk och få hjälp att komma igång. Tyvärr har jag märkt att man har hemskt ont om tid hela tiden:P Så jag är sugen på att börja dra lite försiktgt INNAN jag får tummen ur och åker dit, för jag tror det kan ta ett tag just nu… Det handlar mycket om att få tummen ur…och att tiden inte räckt till senaste tiden.

Är det gemensam träning någon gång i månaden borde det inte vara så svårt att planera in att åka dit, då kan jag ju boka in det långt i förväg:) Tror jag ska maila dom igen!

Vad har du Tezzla för hundar du drar med?

tezzla
1/1/12, 7:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

gör det. för får du med dig fler på din ort så får man starta en lokalgrupp där om du åker på utbildning =) så blev det för oss, vi bildade swbgävleborg

jag har en gammal blandras ast/rottis som jag tränat kätting med, hon blir 10 år nu, en ast på 6 år och en jack russel på 2½, ingen tävling än med grabbarna, Freja och jag kom i kontakt med sporten när hon var 6 år så det var tyvärr lite sent, en tävling och en 2 plats fick vi

Rex tog jag över när han var 3 år och världens största soffpotatis =)Rex har tävlat km och dragit något på 600 kg, men det räcker inte för tävling, russeln blir övertaggad vid vagnen de få ggr vi tränat så vi behöver bygga en liten vagn och få in vanan sen får vi se om vi kmr framåt, kätting är inga problem, jag hoppas på tävling i framtiden, ska jag tävla med Rex så är det nu eller aldrig detta år med tanke på åldern

tezzla
1/1/12, 7:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Rex

tezzla
1/1/12, 7:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Freja

zoolatri
1/1/12, 7:54 PM
#11

Rex sele är verkligen snygg! Något liknande vill jag ha till Seth!:) Det jag tycker känns lurigt till en liten hund är bredden på banden…

Kan du inte förklara lite närmare hur du tänker angående hundarnas ålder? Jag är ju verkligen en rookie och vet inte hur lång WPkarriär en hund kan ha:) jag förstår ju att gamla hundar kan bli sköra och inte kan dra lika tungt, men tänker du mer på att han är på topp nu så att han inte har en chans i tävlingssammanhang senare?:)

tezzla
1/1/12, 8:02 PM
#12

det beror helt på individ, det finns hundar som kör, vi hade en pitbull i norrköping som var 9 år och sopade mattan med alla i den klassen, vi har en nakehund i vår grupp som är 8 år och har stått som sm/em vinnare 3 år irad =) och han kör än

Hade det varit mer krut i min ast så hade åldern inte spelat roll eftersom han är frisk, men han är inte som en ast ska, väldigt bekväm, men det har gått framåt, när jag tog honom vela han ingenting, han vägrade gå med 2 kg kätting och tom klövjeväska, han var van att slippa jobba om han vägrade

jag ser inte åldern som ett hinder om hunden är röntgad och det går ju att gå och kolla igenom hunden med jämna mellanrum hos redog eller kiropraktor/massör osv

Min russel kmr kunna tävla länge om vagnen kmr fungera eftersom han är liten ras, så därför ser jag ingen brådska i vår träning, jag vill ta det lugnt och satsa på annat i första hand nu iår, men vi kmr bygga en vagn och träna och hoppas på framsteg

Rex sele är från hardcoreharness, lika russelns med

zoolatri
1/3/12, 7:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

#12 Jag ska ta och kolla in hardcoreharness med andra ord! För de selarna föll mig i smaken:) Det är den tillverkaren jag blivit tipsad om tidigare oxå.

Vem vet, vi kanske ses på någon wp-tävling en vacker dag;) Lycka till med träningen:)

Bifogar en bild på mina "monster"

Annons:
Upp till toppen
Annons: