Annons:
Etikettoff-topic
Läst 842 ggr
[4paws]
2011-06-10 00:49

trotsålder+ klanteri

lillan har börjat komma in i trotsåldern :(

igår var vi på golfbanan och badade valparna på kvällen :D dock kom det tåv andra lösa vovvar så valparna smet… fast sånt får man ta. evoca vägrade komma på inkallningen men jag tror mest att det beror på att valparna triggade varandra att gå närmare

ca 2 m bort från de andra ( den andra hund ägaren har kopplat sina hundar och väntar snällt på att vi ska få in våra haha) så tänkte jag markera lite mer att det var ett oönskat betende. vi har hållit på i ca 10 min med att få in dem så de var riktigt jobba igår!!!

så jag slänger mitt flexikoppel mot baken mot evoca, så den ska landa bakom henne och mest låta och så. tror ni inte idiothunden (ja jag vet haha men vänta) vänder sig om i samma sekund och får hela skiten i huvudet??!?!?!

hon smiter bort gryandes och jag blir ju skitskraj å ledsen! var ju inte meningen att träffa henne utan bara markera!!!

tar ytterligare 10 min att få in henne.

måste nu börja om från början med inkallningen.. känns sådär, men jag tror att det kommer gå över snabbt med massor av godis.

körde en massa inkallning med kopplet efter och det gick kanon. som belöning så blev det en massa kel och kliandes på kinderna som hon älskar.

har inte tränat något idag pga dåligt väder, men ska försöka köra lite imorron med henne och krovgodis.

har ni några bra tips så tar jag gärna emot detta :)

hon har innan detta nästan alltid lyssnat på inkallning 1 eller 2 gången och skött sig kanon :)

de flesta av mina valpar har nu börjat gå in i trotsåldern lite grann. jag hade ett helvete med deras mor så jag hade ibland uppehåll på månader för det inte gick att träna henne. vill inte ha det så igen.

tacksam för alla svar

Annons:
Upp till toppen
Annons: