Annons:
Etikettträningsdagbok
Läst 1410 ggr
[4paws]
5/19/11, 11:00 PM

första riktiga träningen :D:D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänk att tiden går så fort!!! Lillan är nu 5 mån och det är hög tid att börja dragträna henne  :D

Ja å Angela har vid flera gånger låtit valparna leka med selarna på för att vänja sig. De tog det jättebra.

Så ikväll efter tvätten tog jag steget längre :D Jag kopplade ihop Lillan med vikt :D

Tog 1½ l flaska och hällde i ca 3-4 dl vatten så den inte skulle flyga (pratat med ett par om det här på fokus och det var en lagom vikt för henne). Sen på med normeselen och sen var det bara att koppla ihop och gå ut

Det gick över förväntan :D först blev hon lite rädd för flaskan, men efter 5 min så brydde hon sig inte om den längre :D:D vi gick runt i området i ca 15 min och det gick skiitbra :D:D

Tror att hon kommer att utvecklas väl, men jag har många steg kvar innan det är dags för att tävla :) (vilket jag redan har planerat in i min kalender nästa år)

**jag kan även meddela att jag var å cyklade med cola ikväll, efter jag varit klar med lillan. Hon drog mej hela vägen runt området och jag är så stolt! vi har ju trots allt bara dragtränat henne… 2 ggr för sen har vädret oh jobb kommit ivägen. hon utvecklas fort och jag är så glad att hon fått lusten till att dra!
**

behöver jag säga att jag är mycket stolt över mina vovvar?

kommer dra med lillan 2 ggr i veckan, sen blir det att koppla ihop valparna allt oftare så dem vänjer sig att springa bredvid varandra. kommer nog att ha med mollen när jag tävlar :) han väger redan mer än sin mamma haha

BJUDER PÅ EN BILD PÅ LILLAN SOM JAG PASSADE PÅ ATT TA IKVÄLL

Annons:
[4paws]
5/19/11, 11:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

här kommer en lite mer stillastående bild :)

ska försöka ta mer bilder nu i helgen för sen blir det mycket jobb framöver :)

Upp till toppen
Annons: