Annons:
Etiketthundar-i-allmänhet
Läst 1436 ggr
Eve
5/17/11, 8:03 AM

Nellie skadad... IGEN!

Jag och en kompis var ute med hundarna i spåret igår när vi beslutade oss för att vi ska träna lite uppletande med Nellie som aldrig har fått testa det utan Diesel.
Vi satte in Diesel i bilen och jag sprang och gömde mig. Min kompis stod med Nellie och släppte henne när jag var klar.
Hon var superduktig och förstod vad hon skulle göra direkt! Dock så måste hon ha trampat på något vasst andra gången vi gjorde det, för när vi kom tillbaka blödde det hysteriskt från hennes tass :(

Som tur var hade både jag vatten och första hjälpen-kit i bilen. Vi sköljde rent tassen och såg till att inget satt i såret. Sedan lindade vi om den med en kompress och gasbinda.
Nellie var superduktig. Hon har ont i tassen och stödjer helst inte på den. Men det är nog bara bra, för då får den läka ordentligt.
Blir det inte bättre snart så får vi åka ner och kolla det med vet.

Vi gick tillbaka där hon hade sprungit för att försöka hitta det hon hade trampat på. Allt vi hittade var en blodig sten, så förmodligen har hon trampat precis på en vass kant på stenen och olyckligtvis har det gått hål /:

Läxan av det här var nog: Ha alltid vatten och första hjälpen-kit i bilen, du vet aldrig när olyckan är framme!

_________________________________

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Annons:
Kickan90
5/17/11, 5:27 PM
#1

usch så tråkigt, hoppas att hon repar sig snabbt så ni kan börja med träningen igen.

vå håller tummarna åh tassarna :)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Eve
5/18/11, 9:25 AM
#2

Det är nog ingen fara. Såret ser jättebra ut och hon stödjer mer och mer på tassen. Det är mest tratten hon inte tycker om ;p

_________________________________

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Kickan90
5/18/11, 11:25 AM
#3

så skönt att höra :)
nej tratten brukar inte vara så populär ^^

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Chilli10
5/18/11, 2:53 PM
#4

Ajdå, inte kul! Hoppas att det läker fort :)

[4paws]
5/19/11, 11:10 PM
#5

stackare! hoppas hon blir frisk snart!

Upp till toppen
Annons: