Annons:
Etikettträningsdagbok
Läst 1870 ggr
[Ronon-m]
5/1/11, 3:23 PM

Mina och Ozzis sommaraktiviteter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns mycket roligt att göra tillsammans med din vovve på sommaren. Och samtidigt är det viktigt på att ta det lungt så att inte du eller din hund överansträngs. Om ni har fler tips på aktiviteter så skriv dom gärna!

Här är lite aktiviteter som jag och Ozzi ska göra nu i sommar och tips till er som inte vet vad ni ska göra i sommar med er hund. :)

*Slottskogen är en stor favorit hos mig och Ozzi. Ozzi älskar att titta på pingvinerna samtidigt som han blir livrädd när dom plaskar i vattnet. Detta har vi redan hunnit med då vi var där i 2 timmar i går och gick en morgonpromenad. Glöm inte att ta vatten till era hundar, det behövs!

*Utställning ska jag och Ozzi testa oss på för första gången nu den 28 maj. Ska bli riktigt spännande att se hur det går. Hoppas inte att Ozzi överskar domaren med ett av hans utfall! Det blir mycket träning fram tills utställningen!

*Wp är också en favorit hos oss. Det är den aktivitet vi sysslar med på riktigt kan man väll säga. Vi är med i en klubb och tränar varje vecka där. Allt annat gör jag hemma för skojs skull, förutom utställningen såklart ;) Ozzi har blivit mer självsäker och starkare och hans verkligen kämpar och tycke om det. MEn nu på sommaren så kr jag bara på kvällen så att han inte överhettas.

*Agility körde jag och Ozzi för ett årsedan i en kurs och det var jätte roligt! Jag ska se om det är en fortsättnings kurs nu i sommar så ska jag nog vara med där med Ozzi. Jag tycker verkligen att agility är en riktig sommar aktivitet! :)

*Bada är riktigt roligt att göra tillsammans med sin hund om du har en hund som gillar vatten. Tyvärr gör inte alla hundar det. Det är även bra träning att bada/simma både för dig och hunden!

*Äta glass är nog det Ozzi föredrar mest på denna listan. Vi brukar alltid promenera iväg till affären på sommaren och köpa oss varsin glass som vi sen äter i solen. Ozzis favoritglass är mjukglass i rån :)

*Gå i skogen är väldigt mysigt att göra tillsammans med sin hund. Du kan låta den hoppa upp och ner från stenar, balanesera på nerfallna träd, klättra upp för små berg och liknande. Eller bara hitta ett mysigt ställa i solen att sitta på tillsammans och ge hunden extra uppmärksamhet och bara gosa. Det uppskattar Ozzi väldigt mycket när vi gör.

*Lydnad ska vi även köra för skojskull här hemma. Ozzi gilalr inte det så speciellt mycket men när jag kör det sällan så tycker han att det är roligt. Jag älskar lydnad så Ozzi får stå ut :D

Det var lite utav vad vi ska göra denna sommaren. Lägger in lite bilder på Ozzi i farten :)

Annons:
[Ronon-m]
5/1/11, 3:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

.

[Ronon-m]
5/1/11, 3:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

.

[Ronon-m]
5/1/11, 3:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

.

[Ronon-m]
5/1/11, 3:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

.

[Ronon-m]
5/1/11, 3:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

.

[Ronon-m]
5/1/11, 3:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Ozzi i slottskogen vid sälarna.

Annons:
[Ronon-m]
5/1/11, 3:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Mitt hjärta<3

Kickan90
5/2/11, 5:51 PM
#8

Åh vad söt han är :D
Han ser dessutom ut att ha det jätte härligt och roligt ;)

de blir många aktiviteter i sommar för dig med då? :D

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

[Ronon-m]
5/2/11, 5:58 PM
#9

Ja han är söt! Tack så mycket! :)

Haha jaa det blir fullt upp :D

Kickan90
5/2/11, 6:01 PM
#10

Härligt de är ju så de ska vara, många aktiviteter så att hundarna somnar nästan innan man är hemma xD

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

[Ronon-m]
5/2/11, 6:02 PM
#11

Jaa! Då känner även jag mej nöjd som har gett honom vad han behöver Glad

Eve
5/3/11, 11:27 AM
#12

Det här hade ju kunnat bli en kanonartikel.. KAnske ska ta lite inspiration av dig och kladda ihop något om sommaraktiviteter.. Skulle det vara okej?

_________________________________

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

[Ronon-m]
5/3/11, 2:24 PM
#13

Japp helt ok :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: