Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1033 ggr
Kickan90
2011-04-29 00:14

tränat idag?

Ja vad har ni tränat idag?

själv så åkte jag till en tränare som tränar försvarets hundar, så jag åkte dit och provtränade lite med kenzo åh det gick jätte bra kenzo tyckte att det var så roligt, så vi ska dit flera gånger :D

Idag var det spårträning, platsliggning och smått lydnad samt socialträning.
Kenzo var ju super duktig på att spåra och  personspår vad inga problem. Vi höjde ribban 3 gånger och gjorde det svårare man såg att hon fick arbeta lite mer med nosen som hon brukar göra och det gick ju super! Var ju superkul när man väl hittade matte med bollen!

så absolut ska vi dit igen :D och även med Foxy senare så småningom men hon ska snart börjar på lydnadskursen.
åh snart börjar rallylydnaden också med dom :) ja de blir en massa kurser nu! men de e ju kul :D

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Annons:
[Ronon-m]
2011-04-30 21:51
#1

Idag gick jag först med Ozzi 2 timmar i slottskogen som en morgonpromenad och sen sen har han sovit sen dess så nu på kvällen körde jag även några drag wp. Körde bara en kort stund med honom eftersom vi gick länge i morse, men ändå såpass så att han fick ta ut sig :)

En väldigt rolig och mysig dag tillsammans med Ozzi :)

Kickan90
2011-04-30 22:18
#2

Vad härligt :D
det är så kul att se sina hundar arbeta speciellt med något de gillar :)

ska bli roligt när jag kan börja höja vikten lite på mina hundar, men vill att de ska vänja sig mer vid selen och att något är bakom dom.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

[Ronon-m]
2011-05-01 10:52
#3

Jaa det är verkligen kul att titta på!

Förstår det! Jag har bara kört med Ozzi i två månader men han lär sig snabbt och bli både starkade och självsäkrare :)

Kickan90
2011-05-01 12:06
#4

Ja mina är också snabblärda men det är också en massa roliga saker som händer bredvid och då vill jag inte ta förhöga vikter, sen har jag inte hunnit beställa wp-selen ännu, tror att jag väntar tills sommaren är över för nu är de så mycket simning och kurser att det blir för mkt träning för dom xD

du får göra ett inlägg och skriva vad du och Ozzi tränar och gärna dela med dig lite bilder ;)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

[Ronon-m]
2011-05-01 13:10
#5

Precis, det finns massa roligt att göra tillsammans på sommaren! Man får dela upp allting så att man hinner med allt det roliga ;)

Ja det kan jag göra :)

Upp till toppen
Annons: