Annons:
Etikettoff-topic
Läst 983 ggr
[4paws]
4/25/11, 4:27 PM

vattenträning?

är det någon här som håller på med simträning med sina hundar?

funderar på att göra det med mina två nu mot sommaren

har dock ett problem, min stora är inte så förtjust i vatten på det sättet, men den lilla går det bättre och bättre med :P

något tips om hur jag kan vänja henne vid vattnet?

Annons:
tezzla
4/25/11, 5:03 PM
#1

vi simmar massor, iaf med grabbarna dom kan simma i evigheter, tiken simmar gärna om hon får apportera eller ha en vattenleksak, då tycker hon att det är roligare

vi har även varit på hundsim och motionssimmat i en mindre bassäng, min ast tyckte det var sådär, han tyckte inte om att behöva ha flytväst på sig, han simmar så lugnt och fint och aldrig långt ut, så han behöver inte ha någon, därimot har min russel fått en som han ska få inviga i sommar se vad han tycker, han simmar också bra, men grabbarna simmar bredvis varann och hoppar och dyker, jag är rädd att russeln ska få astn över, så det blir säkrast med en flytväst om dom ska simma lösa ilag

[4paws]
4/25/11, 9:33 PM
#2

1# jo jag funderar skaffa ne flyt till min stora för att se om hon tycker det känns tryggare. minisjön var upptagen men de gick strax efter, så då tänkte jag passa på medan jag ändå var där :)

ska ta med vattenleksak nästa gång. lillan gillar ha saker så hon kanske accepterar det lättare då?

[Ronon-m]
4/30/11, 9:56 PM
#3

#1 Kan det bli så att dom lättare känner sig tryggare med flytväst? Vill få min vovve att simma i sommar också men han tycker att det är lite läskigt och simmar gärna tillbaks till land igen. :)

Eve
5/3/11, 11:30 AM
#4

Diesel fick simma här för ett par veckor sedan, och han älskar ju verklen vatten så han ville inte gå upp när vi var klara. HAn fick ha sin favoritleksak, en stoppad vattenslang som flyter. Ska testa med Nellie för detr kan vara bra rehad för hennes ben.

_________________________________

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Chilli10
5/4/11, 8:53 AM
#5

Tog med Chilli och Castor och badade i helgen. Chilli var väääldigt tveksam. Castor älskar det, han kan simma i evigheter! Hade tänkt att Castor skulle agera dragplåster till Chilli typ ;)
Hon vågade sig i, och hämtade bollen så länge hon hade fotfäste eller vad man ska säga. Blev en "simtur" en gång, men inte mer sen :P

Försökte locka med tennisboll som hon verkligen älskar på land, men vattnets "läskighet" tog överhand, haha..

Kanske går bättre i sommar så man kan bada själv o försöka få med sig henne i :) Dock vet jag att det kan göra riktigt ont på benen när ett par rottistassar kommer svingande mot en ^^

Upp till toppen
Annons: