Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1339 ggr
Kickan90
2011-03-31 17:37

+/- i träning?

Hur går det för eran träning, finns det något som går minus just nu och något som går bättre eller allt går på samma nivå?

berätta vad ni tränar.
hur långt/ofta tränar ni?
är hunden van att dra eller nybörjare?

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Annons:
Kickan90
2011-03-31 17:39
#1

själv så tränar jag lydnad, cykling & drag.

så ofta vi kan, drag blir varannan dag :)

min hund är nybörjare på drag och den ena är nybörjare på att cykla så det blir inte ofta man cyklar men roligt är de tycker dom^^

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Eve
2011-03-31 18:09
#2

För mig och mina går det jättebra nu De bara utvecklas och utvecklas. Diesel har väl haft en lite. Svacka där han gärna har gett upp när det har blivit lite tungt. Men nu verkar han tycka att det ärroligt igen och hab drar som aldrig förr. Nellie är ju nybörjare, men lör sig otroligt snabbt. När selen åker på så sitter hon och sjunger för att hon vill iväg. Matte är alldeles för långsam när hon ska spänna för allt! Jag försöker dra med dem varannan dag, och nu verkar det som att jag kommer få sällskap också! Mellan dragen kör jag cykling och lydnad (:

_________________________________

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Kickan90
2011-03-31 20:50
#3

#2 låter precis som jag gör :)
vi tar de lite lugnt med draget just nu ^^
men ska försöka ta oss till en wp-träning och få igång det mer ordentligt :) Foxy tycker att vi ska öka på dragningen för det går undan xD
men jag tycker att hon ska ha samma vikt några veckor till iallafall när hon också blir så glad utav att hon ska dra^^

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

[4paws]
2011-03-31 22:29
#4

cyklar minst en gång om dagen med min stora. hon är van vid att cykla och drar allt mer :)

har även fått kontakt med ett par andra som drar så vi ska träffas någon dag och provdra hundarna ihop. vilket är grymt kul eftersom det bara kan gynna mej ännu mera!!!

vill bara hålla på med wp för att göra mina tikar starkare och mer uttåligare. vilkeet är ett måste om vi ska kunna ställa upp i de få tävlingar som finns i skåne. ev börjar jag tävla redan iår med min stora :D

så för mej går allt bara kanon.

2# jo, de där svackorna är inte speciellt roliga :( har ju haft ett långt uppehåll med min stora så det var lite tufft att komma ifatt med kondisen och allt. men nu är den på g och vi har båda börjat få upp flåset igen :D

hur gör du när du får svackor?

Eve
2011-04-01 08:55
#5

#4 - Jag försöker peppa honom så mycket som möjligt. Han får dra lite lättare så attt självförtroendet ökar. Sedan om man säger "busa bollen" till honom så lägger han i en helt annan växel!

_________________________________

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

[4paws]
2011-04-01 18:14
#6

5# ja, sånna komandon är bra :)

låter min stora göra lite vad hon vill, men lillfisen är ju inte så stor så det är ju bra att få tips och råd redan nu :D

Annons:
tezzla
2011-04-02 11:21
#7

plus med jrt, kondition/styrka finns, han går på och kämpar utan stopp på dwrundorna, förr stannade han och vägrade gå när det blev jobbigt, vi har kommit lång bit på vägen på 6 mån, han drar nu 3 ggr sin egen kroppsvikt i kedjor, dvs 18 kg!

minus, vagnen funkar inte, stress, kastar sig fram och kan sätta sig och bara pipa/skälla, vi har bara provat vagn ca 5-6 ggr, men har nu svetsat vår och ska inviga den idag med några ur gruppen, så kmr jobba på tom vagn, teknik och lugn!

min ast är som han är, vi har kommit framåt trots att han blir 6 år, vi ska jobba på tunga start/stopp med vagnen idag, har bara vikter till ca 300 kg, men sen får vi lasta på folk

Kickan90
2011-04-02 12:57
#8

vad härligt :)
vagn är ju bra, det kommer säkert gå bättre nu när våren kommer också :)

härligt att han är vid den åldern och fortfarande väldigt sammarbetsvillig med dragningen fortfarande ^^

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Upp till toppen
Annons: