Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1158 ggr
Eve
3/16/11, 6:09 PM

Elljusspåren - skidåkare eller hundarnas?

hur är det hos er på vintern? Oftast blir ju skidåkare väldigt arga närhundar vistas i Elljusspåren då de har en tendens att förstöra deras skidspår. Vad tycker ni om det? Hur fungerar det hos er? Själv så förstår jag att de blir irriterade på att deras spår blir förstörda när de bara har en enda säsong med snö, samtidigt som det ibland kan gå till överdrift. Ta den lilla staden Bålsta, som jag bor i, till exempel. Vi har två elljusspår. Men istället för att dela broderligt så skidåkare får ett spår och vi hundägare för det andra, så ska skidåkarna ha båda! Det skrivs i lokaltidningen när hundägarna har gått Med sina hundar i spåren om att vu ska hålla oss där ifrån osv. Tycker att det är lite tråkigt då det hör ör en av ställena jag mer än gärna tränar dw med hundarna på. Vad har ni att säga om saken?

_________________________________

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Annons:
Kickan90
3/16/11, 8:35 PM
#1

Skidåkarna kan ju hålla sig till det ena om de ska klaga så mycket.
Det kan inte fördärva så mycket med deras tassar xD

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Kitten86
3/18/11, 9:30 AM
#2

Tycker också att det är dålig stil av skidåkare att klaga. Finns ju fler ställen som de kan spåra upp skidspår än elljuspåren om det inte passar! Det är ju lite som att joggarna ska klaga på sommaren att de bara har en säsong att springa på och att hundarna stör deras rytm/ är i vägen eller nått annat dumt.

Borde ju kunna dela broderligt tycker jag. Alla har ju samma förutsättningar, om det nu bara finns två i samma stad, så varför klaga istället för att göra det bästa av situationen. Du borde skriva ett eget inlägg till tidningen och klaga på skidåkarna!

Tycker även att det är lite fegt att skriva i tidningarna istället för att stanna och prata, i detta fall, med hundägaren/skidåkaren som man stör sig på…!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Eve
3/18/11, 6:16 PM
#3

Håller med! Nästa år ska jag lägga som förslag att dela upp det så vi får ett spår och skidåkarna det andra (: fair enough? ;D

_________________________________

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Kitten86
3/19/11, 9:49 AM
#4

Absolut!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Kickan90
3/19/11, 10:23 AM
#5

Ja det är en bra idé ^^

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Kickan90
3/22/11, 12:51 PM
#6

hur går de? :P

fortfarande lite tjaffs?

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Annons:
Eve
3/22/11, 2:37 PM
#7

Njae. Jag var där igår och drog med vilddjuren och få var set en skidåkare dör. Men han sa inget! Jag häll mig till höger och han till vänster (: funkade kanon.

_________________________________

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Kickan90
3/22/11, 2:43 PM
#8

#7 precis ;)
sålänge man försöker göra de lätt för den andra att gå vidare så borde de ju inte vara något problem ^^

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Eve
3/22/11, 3:00 PM
#9

Exakt! Jag åker nog dit imorrnbitti igen och drar lite med hundarna, innan jag åker till jobbet. Känns jättebra att äntligen kunna komma igång igen . Även jag ska komma igång bättre, igår införskaffades ett gymkort! ;D

_________________________________

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Upp till toppen
Annons: