Annons:
Etikettweight-pull-i-allmänhet
Läst 1089 ggr
[Ronon-m]
2011-03-08 16:30

Det är verkligen roligt med WP!

På söndag är det fjärde gången jag och Ozzi går på Wp. Andra gången han drog så lyckades han dra 8 kilo några meter. Han tyckte det var ganska svårt men jag hjälpte honom i starterna. Tredje gången, alltså förra gången, så drog han 8 igen för att klara det bättre. Och det gjorde han! Han klarade det helt själv och gick på i bra fart. Så nu på söndag ska vi öka till 9 eller 10 kilo och se hur det går. Man ser verkligen hur han kämpar :D

Ozzi väger 11 kilo och är en powderpuff så han är riktigt duktig! Stolt matte är jag :D

Annons:
Kitten86
2011-03-09 10:41
#1

Grattis!

Vad duktid din lille kille är! Ni kommer bli duktiga på nolltid…

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Denna kommentar har tagits bort.
tezzla
2011-03-09 17:40
#3

hur ser er träning ut, hur börjar ni ett pass, hur långt drar hunden 8 kg? hur avslutar ni er träning?

tezzla
2011-03-09 20:22
#4

en fråga till, vad har hunden för sele?

[Ronon-m]
2011-03-09 20:28
#5

#1 taack så mycket! Ja det hoppas vi :)

2# Jag tränar tillsammans med SWBA så jag går i en grupp tillsammans med tränare och gör det. Vi börjar gå en liten promenad där han drar 4 kilo som är hans grundvikt för att värma upp. Sen drar vi mellan konor där vi låter dom dra grundvikten till en kona och sedan ökar några kilo. När Ozzi drar 8 kilo så drar han det ca 4 meter. Sen ner till grundvikt igen och drar det tillbaks till "mål". Efter träningen så går vi av dom utan några vikter för att få bort allt slagg i kroppen. :)

tezzla
2011-03-09 20:30
#6

bra att du tränar rätt, då kanske vi ses i framtiden om ni ska på sommarkampen i juni t.ex? =) lycka till med fortsatt träning/tävling

Annons:
[Ronon-m]
2011-03-09 21:04
#7

#6 Ja vi får se om vi dyker upp på någon tävling och tittar vad vi kämpar mot. Kanske börjar tävla någon gång om detta går bra! Just nu gör vi det som en aktivering tillsamman :)

Han har en WP sele som jag lånar där. Men ska snart beställa en egen från hardcore :)

Kitten86
2011-03-10 11:01
#8

Hur räknar man ut hunden "grundvikt" att värma upp med? Är det en viss procent av hundens vikt?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

tezzla
2011-03-10 12:51
#9

jag kör ca 10 % av hundens kroppsvikt för nybörjare, unghundar! du kmr få olika svar beroende på vem du frågar, men jag kör lugn start och trappar upp vikt efter ett tag när vi tränat, börjar korta sträckor, sen samma vikt med längre sträcka, sen öka lite och träna intervaller med lite tyngre, samma där, öka med tiden, det tar tid för kroppen att bygga upp, så jag tar det sakta men säkert, man får inte glömma ,uppvärmning sen stretcing och nedvarvning efteråt

Kickan90
2011-03-11 11:00
#10

vad roligt =)
kul att de går så bra också!

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

[Ronon-m]
2011-03-13 21:31
#11

#10 Ja det är jätte roligt! =)

Upp till toppen
Annons: