Annons:
Etikettmedlemspresentationer
Läst 5720 ggr
Eve
2010-11-17 18:59

Vem är du?

Vem är du? Hur hittde du hit? Vad har du för hund, och tränar du Weight pull? Berätta allt du vill att vi ska veta!

_________________________________

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Annons:
Eve
2010-11-17 19:07
#1

Ja, jag kan väl kanske börja då.

Jag heter Evelina och är 21 år. Jag jobbar i kassan på ett byggvaruhus. På fritiden håller jag mycket på med hunden och är i stallet. Jag har tränat Weight pull sedan ett par månader tillbaka.

Min hund heter Diesel och är en blandning mellan schäfer och sibirian husky. Diesel är född 2008, vilket snart gör honom till hela tre år. Jag har haft honom sedan han var 14 veckor. Diesel brukar vara med mig på ridhuset ute i skogen, vilket passar hans höga energinivå utmärkt. Det är även ett bra komplement till wp träningen (:

_________________________________

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

LindaSterner
2010-12-14 12:10
#2

Jag heter Linda och är 25. Bor med min sambo våran dotter på 3 och 2 hundar.

Vi har Jazon,5år. som är en schäfer, energi nivå som en hel hög med småungar tillsammans ;) Kan vara ute och springa i timmar,träna Wp tills han knappt kan stå på benen men 10 minuter senare titatr undrande på en om vi inte ska göra något snart ;)

Voodoo,2år. Amerikansk Bulldog är däremot nöjd med livet när han enbart behöver gå runt hörnet och kissa ungefär ;) Men tycker oxå om att springa å träna Wp,men är då nöjd i ett par 3 dagar istället ;)

Voodoo har precis börjat träna lite lätt medan Jazon hållt på i ca 3 år =)

AnneN
2010-12-14 14:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag heter Anne, bor med sambo och djur i Luleå. Hittade hit tack vare en inbjudan via PM av sajtvärden.

Har 2 blandrashundar - Mischa & Velvet, de är blandning mellan lapsk vallhund, pitbull, amstaff & dobermann och är kullsyskon.

Har provat på wp med Velvet och tyckte att det är en trevlig hundsport, men tyvärr så har jag inte körkort och närmaste träning är i Boden så jag har fått lägga det på is men får jag möjlighet så kommer jag att börja träna med båda hundarna.

På bilden är jag & Velvet i Boden och provar dra wp-vagnen Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Eve
2010-12-15 09:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Mitt läge med hund har ju frändrats lite nu.. Vi ahr blivit med en hund till! På lördag är det tre veckor sedan vi var ner till Halmstad för att hämta hem en omplacering. Nellie heter hon och är schäfer/collie. 10 månader gammal och dumpad hon en kvinna med reumatism och astma. Hon hade ingen möjlighet att gå promenader med henne, så hon har väl i princip fått kissa runt lägenheten ett par gånger om dagen.

Inte alls socialtränad, så att möta andra hundar är inte så roligt just nu, men vi jobbar på det. Nä hon kom till mig kunde hon endast sitt och sitt namn. Men nu börjar andra saker som ligg, stanna, vacker tass och sådant sätta sig också.

Hon var tunn när hon ko. Hon hade doggy stod framme hela tiden, och det var väl egentligen ingen som visste om hon åt eler hur mycket. Nu har hon börjat sätta muskler och se liiiiite kraftigare ut i alla fall (:

hon är jättego och lättlärd. Hon passar superbra ihop med Diesel.

_________________________________

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Kaye
2011-01-09 17:27
#5

Jag heter Cissi, bor med sambo, hund och fiskar på västkusten.

Har en blandrashund (amstaff/apbt sades det) på tre år. Vi tränar spår och lydnad. Har aldrig tränat WP, men höll på mycket med DW innan min hund opererade korsbandet för ett år sedan.
Vi lade det på hyllan och först nu har jag planerat på att dra igång med DW igen. :)

[ninnakm]
2011-01-27 13:18
#6

Hej! JAg heter Linnea och är snart 14 år. Jag har en dalmatiner tik på 7 år, som är otroligt stark, som jag börjat träna WP lite smått med. Innan det har hon ändast dragit släde/hundpulka. Jag har 2 hästar, en ponny på 6 år som jag siktar på sm med och en stor häst som är dräktig nu. Jag hoppar med dem. Jag bor på en gård, som passar utmärkt för min tik då hon har stora rörelsebehov. Att tillägga är väl att hon även älskar mat! Sen driver jag en kaninuppfödning.

Annons:
[Ebfotograf]
2011-01-27 13:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag heter Elinore och är 14 år. Jag bor i Åsa med min familj. Jag hittade hit via iFokus framsida. Jag är omringad av hundar varje dag, är hundfotograf. Min första hund var en blandras tik mellan 7 olika raser som kallades Snoppan. Jag har haft två hundar innan Diablo, vi har haft kennel med blandras och Finsk Lapphund.

Jag har en blandrashane som är en blandning mellan Australian Shepherd och Samojed. Han är 2½ år, vi har precis börjat med WP. Vi började träna WP lite smått i höstas, för all den energi som blir kvar efter agility träningarna ska trappas ner lite granna.

Diablo som han heter är väldigt stark, för stark faktiskt. Därför började vi med WP han ska ju kunna använda denna kraften på något annat sätt än att dra omkring mig på dagarna. Diablo älskar det! Just nu så drar vi bara människor på cykel och pulka och det klarar han galant :)

tezzla
2011-01-27 13:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Therese heter jag, 29 år, fyller 30 år i april, bor utanför söderhamn med mina 3 hundar, Freja blandras ast/rottis 8 år, Rex ast 5 år, Yatzy jrt 18 mån

jag är tränare och ordförande i vår wpgrupp swbgävleborg, har tränat wp sedan 2007 och har tävlingsplaner med min jack russel, tanken var med min ast, men han är så himla bekväm, har haft honom i 2 år nu och vi får se om det släpper mer med lite mer träning =)

annars tränar vi viltspår, agility, lydnad och ställer ut lite, åker på hundträffar och simmar mycket på somrarna

Kickan90
2011-01-27 22:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Hej

Jag heter Erica och kallas för Kickan.
Är 20år och skaffade min första egna vovve -09, Foxy en blandning mellan vit schäfer & Labrador.
Sommaren -10 kom det en till vovve hit en liten amstaff flicka som heter Kenzo.
Letar efter en wp-sele till Foxy och senare när Kenzo har växt till sig och blivit större ska vi även leta efter en wp-sele till henne :)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

[rightPAW]
2011-01-28 10:37
#10

Sabina heter jag och blir 17 om 3 veckor. Bor med min familj i Skutskär men pluggar transport i Sandviken.

Har en ast/rottis på 13 månader, en trevlig prick med energi upp över skyarna! Är på jakt efter ett WP-sele åt honom och sen ska vi prova på med SWBGävleborg, trivs vi kommer vi bli medlemmar i klubben och börja träna regelbundet. Tror Diezel skulle kunna komma långt, han gillar att arbeta och WP känns som ett bra sätt där han får använda både kropp och knopp.

Hittade hit via iFokus framsida.

Kitten86
2011-01-28 12:09
#11

Jag heter Kathe och är 24 år gammal, bor ute på landet utanför Strängnäs i Södermanland. Äger en dvärgpudel på närmare 13 år och sheltie på 18 månader. Tränar främst agility men även lite "assistans hund" såsom att hämta/lyfta osv.

Hörde först talas om wp för ett par år sen och tänkte inte så mycket mer på det faktiskt. Men det har börjat bli lite mer aktuellt nu när jag har min sheltie som har en otrolig energinivå. Han har börjat bära väska och är uppe i 2,6 kg och jag har tänkt skaffa dragsele så han kan dra pulka/ vagn. Det var då jag började tänka mer wp men trodde inte det fanns direkt i Sverige men blev glatt överraskad när jag såg iFokus första sida!!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

[Horton]
2011-01-28 12:45
#12

Jenny heter jag 38 år och våran familj är intresserde av Weight pull,men inte en aning om vad det är .

Vi har en valp AST på 5 mån ca ,,,som vi tänkte prova denna gren med ,har många frågor …Tex När ålder ? kan man börja förbereda dom med selen etc …

Hoppas få lite svar här inne .

Tränar honom nu i grundlydnad samt lite tävlings inriktning.

Siktar Lydnad klass 1.

Får se vilket han föredrar att vilja pyssla med .

Vi har haft flera raser genom 25 år men ingen AST ….UNDERBAR RAS !!!

Mycket nöjd med detta VAL !

Mvh Jenny

WulffDogs
2011-04-03 16:19
#13

Hej på er!

Snubblade av en händelse in på det här forumet, då jag upptäckte att ett par av mina bilder använts. =)

Karin heter jag, driver företaget WulffDogs, har tre jyckar hemma och har donat runt med WP sen 5 år tillbaka.

Är det någon i Nyköpingstrakten som är igång fortfarande, har hört att mitt gamla kära WPS ligger på is?

//Karin, Hemi, Lusen och Liten

www.wulffdogs.se

Har en egen Hemi, i skuffen på min volvo!

Annons:
[rightPAW]
2011-04-03 16:27
#14

Läget har förändrats för mig så tänkte att jag kunde presentera mig ännu en gång.

Jag heter då Sabina och är 17 år, bor med min familj och ska ut på heltidspraktik inom kort.

Blandisgrabben bor inte kvar här, han fick åka tillbaka till uppfödaren pga diverse anledningar och numera bor den 6 åriga Aussietiken Lee-Smile här. Hon är en riktig soffpotatis som man får motivera för att få igång men när hon väl fått upp flåset är hon en riktig arbetsmyra!

Vi ska prova på WP och se vart vi hamnar, kanske gillar hon det så pass mycket att vi börjar regelbundet.

Eve
2011-04-03 18:14
#15

#13 - jaha, är det du som har fotat Jazon? (: Wps Nyköping ligger tyvärr på is nu ja. Jag har ju flyttat, så jag kör inte där Heller längre, tyvärr.

_________________________________

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

WulffDogs
2011-04-03 21:37
#16

Jo, jag har väl iaf 1000 bilder från WPS-tiden. =) jag pratade just med Oxelösunds folket så jag hänger på där så länge. Måste ju få in lite vagnsträning om vi ska ut o tävla under sommaren.

Vart tränar du nu då?

www.wulffdogs.se

Har en egen Hemi, i skuffen på min volvo!

Eve
2011-04-04 05:20
#17

Härligt! Jag tränar bara själv just ny. SWBA stckholm är vad dom gäller om jag ska träna i grupp. Ska nog kontakta dem, och gå brevid någon tränare så jag kan starta egen klubb i uppsalatrakten.

_________________________________

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

[4paws]
2011-04-04 16:58
#18

angelika alias angel, 23 år men snart 24 som bor med mina två husky tikar i skåne

såg på fokus att det öppnats en ny sajt så jag tänkte passa på att gå med och få råd :P

tränar mest drag med min stora huskytik för att göra henne starkare eftersom tanken är att vi ska börja tävla till hösten om allt går som planerat (beror på hur mycket jobb och tid jag har över)

hon drar mej oftast efter cykel men funderar på att använda något nu på sommaren. förra sommaren blev det en del med inlines :P på vintern drar hon pulka med snö och älskar det verkligen

hon är dock lite trög (kanske gjorde matte fel i början) och vill inte dra riktigt som hon ska. men hon gör framsteg varje vecka och jag vet att det kommer gå bättre när hon har sällskap :D

visste ni att det har funnits en sibbe som har dragit 450 kg på egen hand? detta var dock för typ 100 år sedan med det är ändå enormt mycket!!!

Chanku
2011-11-26 17:05
#19

Jag heter Maria och har en sheltietik på 2½ år som heter Pixie. Vi tävlar främst lydnad, men har gjort några starter i agilityn också. Tränar ett flertal andra grenar också, så Pixie är en riktigt aktiv sheltie.

Efter diskussioner med hundsjukgymnast så blev jag tipsad om att dra vikt i syfte att bygga lite mer muskler. Hon är välmusklad i dagsläget också, men kan bygga mer på vissa delar.

Kör alltså en del dragweight med henne nu, har sytt en sele åt henne så att hon ska kunna arbeta korrekt. Det är så roligt för när vi började dra så kunde hon knappt dra två hekto utan att se helt förstöööörd ut. Senaste passet så drog hon 1.8 kg i 1 km och ser ut som att hon alltid har varit en liten dw-sheltie ;)

Ni är välkomna in på www.tokhund.se där jag bloggar om livet med en aktiv sheltie! :)

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Loveradio
2011-11-27 02:39
#20

Jag heter Sara, är 19 år och bor i Umeå. Jag har en Boxerkille som heter Valle och är 7 månader nu.

Mina planer med honom är att träna lydnad och förhoppningsvis också tävla. Annars så vill jag gärna testa skydd, spåra, agility och sök för att se vad som passar oss. Vill också gärna ställa ut honom då hans pappa är norsk utställningchampion och han verkar väldigt lovande exteriört. Får se vilka resultat han får på röntgen.

Weight pull verkar jättekul av det jag har läst. Och han är väldigt stark redan, så nog kommer han orka dra lite vikter. Men än är han för liten. Men som sagt, det skulle vara kul att se om han tycker om att dra och gör han det kanske man satsar på att tävla.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Annons:
zoolatri
2012-01-01 18:59
#21

Jag heter Josefin och bor utanför Alingsås, 26 år gammal.

Är inte med i någon klubb med den i Göteborg är väl närmast, finns det kanske någon annan här på sajten från trakterna?:)

Vi har inte kommit igång att träna än, men sedan vi var neråt i landet och kollade på EM i somras är jag väldigt sugen på att börja träna WP med min lille Seth som är en dansk-svensk gårdshund. Här bor även en släthårig foxterriertik men jag tror inte hon är så intresserad;)  Seth blev röntgad med bra resultat under hösten så nu är det bara för mig att få tummen ur!

Upp till toppen
Annons: