Annons:
Etikettutrustning-och-vikter
Läst 2890 ggr
Kickan90
2011-02-04 22:20

Björkis nomesele?

Kan man använda en björkis nomesele till drag, vid inlärning eller ska det vara en WP sele?

nomesele kanske är något helt annat? ^^

såg denna hemsidan

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Annons:
tezzla
2011-02-05 10:47
#1

alla tycker olika, visst kan man anv till lätt träning/start, men jag rek det inte eftersom tyngdpunkten ligger olika på selarna, jag tycker det bästa är en wpsele efter sin hunds mått så inget blir felbelastat eller att selen skaver på något sätt, som start vid jätte lätt drag så kan jag tycka det är ok, men det bästa är att köpa en riktig sele om man vill dra  regelbundet med sin hund

Kickan90
2011-02-05 11:21
#2

#1 okej, men då blir det en ordentlig wp sele istället ^^
Blev bara lite fundersam när jag såg den hemsidan :P

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

tezzla
2011-02-05 11:27
#3

det beror ju på vad du vill dra och hur, jag har nomesele med, men den anv jag när jag åker skidor efter hundarna, ibland har jag den när dom drar pulka, men då funkar wpselen lika bra

vill du träna wp, så rek jag en sele, hur gammal är din hund? det bästa att dra är ju kedjor i olika vikter och då är wpsele bäst för din hund eftersom den sitter rätt

Kickan90
2011-02-05 11:53
#4

#3 hon blev 2 i oktober 2010.
jag funderar mest på att dra pulka, kättingar.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Kickan90
2011-02-06 16:43
#5

#3 är de ok om jag använder den vid inlärning innan wp-selen kommer samt vid lite pulka-drag?

funderar på att köpa en sån och ha lite som extra sele ifall någon kompis vill prova på osv.
aja, får se hur de blir kanske blir både och?

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

tezzla
2011-02-06 21:55
#6

till pulka är nomesele perfekt, lika vid skrinda, visst kan du ha vid lätt kätting, men då menar jag jätte lätt, ska du träna wp så rek jag en riktigt sele som sitter rätt och belastar på rätt tyngdpunkt

Annons:
Kickan90
2011-02-06 22:25
#7

#6 okej, ska titta på en nomesele på tisdag :)
är de ok att cykla med nomeselen eller är wpselen bättre?

kätting tänkte jag inte ha isåfall halvstryp och en 0,5l cola flaska som är vattenfylld så att det blir någon tynd plus lite skrammel som vi kan träna innan wpselen kommer :) om de också e okk ^^

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Eve
2011-02-07 09:07
#8

Det borde ju logiskt sätt vara bättre med nomeselen när man cyklar eftersom att objektet bakom är högre än hunden. Eller?

_________________________________

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Kickan90
2011-02-08 00:53
#9

Imorgon kl 13 så ska vi åka och prova en nomesele *hoppas att den passar nu* håll tummarna :D

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Eve
2011-02-08 07:26
#10

Håller alla tummar och tassar (:

_________________________________

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Upp till toppen
Annons: