Annons:
Etikettköp-och-sälj
Läst 3539 ggr
Kickan90
2011-01-28 23:57

(K) kätting/Wp-sele

Jag vill gärna köpa kätting/kedjor att använda till wp. Gärna lite lättare och sedan lite tyngre.

gärna nära Kristianstad, Hässleholm, Helsingborg ev Göteborg/Linköping då vi har släktingar bekanta där.
eller om man kan fixa det på något annat håll.
ex frakt eller något ^^ (med wp-sele)

någon som har tips på vart man kan köpa de får gärna skriva det också eller pma.

Vill även köpa en sele till min Kenzo (amstaff), hon är 7mån just nu och vill vänja henne vid selen, kommer ej använda vikt då hon är för ung.
vikten är till min andra vovve lite över 2år.
ska lägga in mått på Kenzo när jag hittar ett måttband xD

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Annons:
Eve
2011-01-29 00:09
#1

Kolla upp om skroten har några snökedjor de vill sälja. Där kan man hitta en hel del (:

_________________________________

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Kickan90
2011-01-29 00:11
#2

#1 ja de ska jag kollaFlört

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

tezzla
2011-01-29 09:00
#3

jag har traktiorkätting som jag kapat i olika strl och vikter och vägt alla och märkt så jag vet vad alla väger, vi har även båtkätting från biltema, ska åka dit och köpa lite mer nu

Eve
2011-01-29 12:05
#4

Jaha, finns sånt på biltema? Vad kostar sånt? (:

_________________________________

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Kickan90
2011-01-29 13:32
#5

#3 Undrar samma som Eve ^^

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Kickan90
2011-01-29 19:24
#6

har mätt henne enligt X-items (klickbar)

bild1: 22.3
bild2: 46,5
bild3: 29
bild4: 18

går även bra med en större storlek som hon kan växa i, eftersom hon ej ska använda den med vikt utan vänja sig vid selen.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Annons:
tezzla
2011-01-29 22:18
#7

det varierar vad du ska ha flr vikt/strl, jag kmr inte ihåg riktigt, men kan kolla upp lite priser när jag ska dit och sen skriva ut här

Kickan90
2011-01-30 01:47
#8

#7 okej, tänkte mer på nybörjar vikt?
hur mycket tycker ni att en schäfer/labbe kan dra när hon har vant sig vid selen och att det finns något bakom henne som skramlar? (vill ju inte börja förtungt) hade tänkt först med pet-flaskor och sen med helstryp i kejda fast i selen där bak (eftersom dom skramlar).

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Eve
2011-01-30 09:09
#9

Petflaskot fyllda med Vatten då eller? Tommaflsdkot kommer nog vara åka omkring och skrämma hunden. Annars kan man ju dra bildäck, det gjorde jag med Diesel när jag inte hade kedjor

_________________________________

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

tezzla
2011-01-30 10:47
#10

jag rek inte däck eftersom det dras ryckigt och hackigt på vissa underlag, jag rek kedjor som dras jämt på alla underlag, vi har kätting från 0,6 kg och uppåt, 10% av hundens kroppsvikt är en bra start att börja med

Kickan90
2011-01-30 15:59
#11

#9 ja lite fylda så att dom håller sig på marken ;D
#10 okej, men på en asfalterad väg kan man ha däck då eller?

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

tezzla
2011-01-30 20:32
#12

man kan dra däck om man vill, men jag föredrar kätting eftersom det blir finast drag, sen tycker jag det är bättre att gå på grus, skogsstig eller gräs där det är mjukare underlag och kättingen ger lite effekt/motstånd, på asfalt så glider det på lätt och draget fyller ingen större funktion, men det är bara vad jag tycker

Kickan90
2011-01-31 01:14
#13

#12 ja jag har tänkt gå på grus osv sen, men just i början vill jag att det ska vara "lätt" :)

Är mest inne på kätting eftersom vi bor i lägenhet och det är enklast att ta med sig in och ut ^^
men ville bara hör en åsikt om det är bättre att dra däck på asfalten isåfall än på grus/snö :P

attans bara att ingen vill sälja en liten mindre sele ^^

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Annons:
Upp till toppen
Annons: