Annons:
Etikettträningsdagbok
Läst 3280 ggr
Kickan90
2011-02-08 16:53

8/2-2011

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite över ett idag så provade vi en nomesele till foxy, som hon ska ha vid drag utav pulka, vid cykling och nu när vi ska vänja henne vid att dra.

Iallafall så provade vi selen idag och den passade, skit glad blev jag :D
Vi satte på henne selen, tog och fyllde en 2l colaflaska samt satte på ett kedjehalsband så att det gav sig ifrån ljud. Vi började på gräset och sedan gick vi till asfalten för att det skulle komma ljud.

Hon är tyckte att ljudet var läskigt ett tag men sen när hon vande sig typ 2sek senare ^^ så bara flöt allt på och det gick bra.
När jag tog i selen precis för att hänga upp den så sprang hon in i selen och trodde att vi skulle jobba och det är första gången vi drar på riktigtSkrattande

ska bli roligt att få dra mer!

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Annons:
tezzla
2011-02-08 21:49
#1

kul att det gick bra och att osäkerheten gick övet så snabbt =)

Kickan90
2011-02-08 22:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1 ja hon fick lukta på den och sen uppmanade vi henne glatt :) så gick de bra.

får nog köpa en lättare kedja så länge, gick inte så bra med petflaskorna på asfalten de fräte sönder och började läcka vatten xD haha!

men märkte att när jag lade på 2 flaskor till så gick det bättre eftersom då var det lite mer tyngd ^^
nu kan jag knappt röra selen förrän hon nästan springer in i den ;)

ska senare mot sommaren skriva in oss på en wpträning om det fungerar att få lite skjuts dit eller om träningen är nära :P

det roliga är att hon förstår att hon får dra i selen.
man såg på henne i början att hon blev som ett ?, men drag verkar hon verkligen gilla så det ska bli roligt att fortsätta.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Eve
2011-02-09 08:41
#3

Härligt, tjejen!

_________________________________

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Upp till toppen
Annons: