Annons:
Etikettutrustning-och-vikter
Läst 1249 ggr
Kitten86
2011-02-28 13:58

Skaffat sele!

Nu har jag varit förbi djuraffären och köpt en nomesele till min sheltie! De hade en drive där de sålde selen billigare (349 kr istället för 5-600 kr) så jag tänkte att det var värt att köpa och börja låta han dra lite med den… Vänja in honom så att säga!

Tycker han att det är roligt och om han blir duktig får jag kanske tänka om och skaffa en riktig wp sele längre fram…

Ska se om jag får till en bra bild som jag kan dela med mig av sen.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
Kitten86
2011-03-01 16:16
#1

River fick gå i selen igår och vänja sig vid den. Sen med hjälp av en kompis höll jag emot lite i selen medans han gick framåt för att "känna efter" hur det är att ha något bakom.

Var idag ute så han fick gå i selen och vänja sig vid den ytterligare och avslutningsvis fick han testa att dra lite lättare.  Till en början tyckte han att det var lite knasigt att ha något bakom sig, som följde efter men han tyckte det var roligt och förstod riktigt snabbt vad det var jag bad honom att göra. Han fick dra en kort sträcka sen tog jag bort vikten och så lekte vi lite för att sen hekta på vikten igen och så fick han dra en kort sträcka till.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Kickan90
2011-03-03 02:17
#2

låter jätte bra, precis så gjorde jag med min tik =)
gick super bara, annars brukade hon dra när man åker inlines en kort runda ^^

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Kitten86
2011-03-05 10:36
#3

#2

Jag har tänkt mig att träna drag med vagn/inlines/ och ev cykel, men det får av förklarliga själ invänta till våren och barmark.

Hur har det gått för dig och din tik? Drar hon bra på egen hand eller måste du peppa henne mycket?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Kickan90
2011-03-06 11:35
#4

#3 ibörjan fick jag peppa henne, men nu drar hon på egenhand.
men fortfarande så peppar jag henne när vi tränar såklart :)

men om jag tar på tyngre vikter som hon inte har haft så måste jag peppa henne mer, för hon är lite osäker ibland om hon får dra eller om hon ska stanna xD men det brukar hon förstå ganska snabbt sen att hon ska dra.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Upp till toppen
Annons: