Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1393 ggr
Kickan90
2011-03-03 02:48

vilka redskap?

Ja vilka reskap använder ni?

Skriv gärna också vilken vikt ni använder och vilket ras ni har samt hundens vikt.

Detta kommer användas till en artikel här på weight pull som ni kommer att få ta del av =)
Har ni även bilder på när er hund drar så skicka gärna med det också, då ska det även vara tillåtet för oss att använda bilden till artikelnFlört

tack för att ni vill hjälpa oss!

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Annons:
tezzla
2011-03-03 08:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

vi varierar alltid vikt/sträcka,vi tar alltid en promenad och rastar hundarna sen värmer vi upp med lättare vikt ca 15 - 20 min, Jack russeln 6 kg 2-3 kg, Rex amstaff 24 kg 7-12 kg

sen drar dom 4 km nu vintertid, vårt med vägar och plogning tyvärr, då brukar min russel gå med 7 kg i 2 km sen 14. 16 eller 18 kg i 2 km

amstaffen 20 -25 kg kg i 2 km sen 30, 32 eller 35 kg i 2 km

som du ser så drar min russel mer än min amstaff! min russel är en riktig terrier, älskar att jobba och ger inte upp, medans min amstaff är omplacering och väldigt bekväm av mig, han har varit här i 2 år och det är stor skillnad nu sista året med all träning

vi anv oss av måttsydda wpselar från hardcoreharness och kätting i olika vikter som vi fäst i blårep och hake bak på selen

när vägarna torkat upp så brukar vi variera ställen, vikt och sträckor mera och släpa med kätting i varsin ryggsäck under rundan och haka av och på, även byta från hund till hund, har ju 3 st, men min tik tränar bara lättare, hon blir 9 år nu

vi drar även pulka och vagn, hundarna brukar få dra oss på miniskidor ibland med

Efter träning varvar vi ner med promenad någon km, sen stretching

tezzla
2011-03-03 08:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Rex - amstaff

Kickan90
2011-03-03 21:34
#3

härligt =)
kul att det skiljer sig lite mellan vikterna och raserna ;)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Upp till toppen
Annons: