Annons:
Etiketthundar-i-allmänhet
Läst 1447 ggr
Eve
2/22/11, 10:39 AM

Ni med fler hundar!

Hur gör ni med fler än en hund, använder ni er utav parkoppel? Vad finns det för för- och nackdelar av det, tycker ni?

_________________________________

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Annons:
Kitten86
2/22/11, 11:37 AM
#1

Jag har två hundar och använder ett varsitt koppel till mina. Ibland känner jag att parkoppel skulle vara bra då det blir svårare för hundarna att trassla in sig i varandras koppel, men det negativa är att hundarna då måste göra allt tillsammans och inte kan gå på egna äventyr under promenaden!

Kan tillägga att när jag går hemma så är mina alltid lösa. Går endast med koppel i stadsmiljö, eller kopplar en/ båda om de inte lyssnar under promenaden (har alltid med mig retrieverkoppel i fickan ifall det behövs)

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

tezzla
2/22/11, 1:50 PM
#2

jag går med alla 3 ibland på promenad och wpträning, alla har eget koppel, jag har grabbarna på vänster sidan och freja på höger =)

köpte mig ett parkoppel, men det kändes inge bra, så det gav jag bort, när rex går med sin klövjebäska så kan jag sätta fast yatzy i hans väska med kort läderkoppel ibland på power walk, då är alal rastad innan så kör vi bara motion

många ggr när vi är i skogen så är russeln alltid lös när vi går 1 mil, så går dom stora kopplad och är lös stundvis under promenaden

Kickan90
3/3/11, 2:32 AM
#3

Jag går ut med mina en och en om inte killen tar den ena. Kan hända ibland att jag tar båda men tycker att det är bättre att ta de en och en så att jag och vovven kan koncentrera oss bättre på varandra =)

oftast när jag tar båda är för att vi ska gå till en rastgård och de ska få leka av sig vilket hände iallfall 1g om dagen annars är vi ute flera timmar och går =)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Upp till toppen
Annons: