Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1469 ggr
[4paws]
2011-02-25 21:18

25/2- 11 *drag*

har haft lite problem med dragträning med min husky med nu börjar det släppa :D:D

eftersom vi skulle få besök passade jag på att cykla med tjejen :) så vi tog på selen och begav oss. som vanligt så travade vi en bra bit för uppvärmning :)

vi har en mindre grusväg en bit bort så jag cyklade dit. väl på vägen kommer det en bil. tjejen går på komando in till kanten och stannar

så fort bilen passserat säger jag "Tävla!" och iväg fpr vi :D:D hon jobbade verkligen!!! ÄR SÅ STOLT ÖVER HENNE!!! men eftersom vi inte tränat så mycket iår så fick hon bara springa ett par hundra meter innan vi stannade. sen stod jag och berömmde henne i typ tio minuter! Dock hade hon hellre velat fortsätta då hon kollade efter bilen ett bra tag

på tillbakavägen tänkte jag ta en sista sprut och vad gör hon?! Hon sätter fart på komandot "tävla!" igen och drar mej ett bra bit innan och saktar in! 

jag är sån att jag vill att hon ska få en positiv bild för att hon ska vilja fortsätta. så jag slutar hellre mitt i tills hon har fått mer smak på det!

Det är så underbart att vår lilla dragträning idecember fortfarande sitter i :D då drog hon pulka och jag sprang före och manade på henne!!

tanken är att vi ska tävla i höst i en dragtävling. så wp kommer bara var för skojs skullö, iallafall till att börja med. det låter kul och klippen på youtube ser skitkul ut

när jag kommit hem igen ska jag försöka dragträna henne med en anna hund lite mer. sen har jag nog hittat en annan hund som jag med kan träna upp :D:D så om de har kvar honom kanske jag får tävla med honom :D

ska prata mer med dem nästa gång jag ska hem :D han är någon schäfferras och har massor med energi, så han blir perfekt om man bara tränar honom lite mera :D och ägarna blir nog glada om han får mer träning då de måste sälja honom pga ägaren inte klarar av honomo för sin skadade rygg :/ och de tycker att det är fel att deras dotter ska behöva sköta honom helt ensam

så det är så skönt att det äntligen går på rätt håll!!

så fort hon drar mer ensam ska jag ordna vikter. jag vet en som kan fixa det gratis åt mej så jag ska höra med henne på tors :D Behöver mer muskler på henne

hur mycket vikt kan man börja med? jag måste ju börja om ifrån början! hur långt kan man dra till att börja med? min är rätt pigg och glad och har inget problem att sa något bakom sig. oavsett om det låter eller inte :)

som mest har hon dragit 52 kg själv :P hon väger i genomsnitt 17-18 kg

Annons:
Upp till toppen
Annons: